Femdagarsskägget bekräftar semestern



Semester.

Att ha semester på sommaren är som om man hittat en liten skadad fågelunge, man vårdar den ömt och försöker hålla den vid liv så länge det går. Men innerst inne vet man att det kommer en dag då allt är över. Oavsett vad man gör så dör fågelungen, och semestern tar alltid slut. Under den korta tid det är sommar och vi har semester så vill vi så gärna att det ska vara varmt och solig. Men varje sommar blir vi lika besvikna på allt regnande. 

För mig är sommarsemesterns fyra veckor den enda tid under året då jag känner fullständig frihet. Äntligen får jag lägga vardagsrutinerna åt sidan och bara ta dagen som den kommer. Det är nu jag kan få njuta av livet, värmen och möjligheten att kunna gå klädd i endast t-shirt och kortbyxor.

Men det jag tycker är allra bäst med semestern är förmånen att inte behöva raka mig. I vanliga fall brukar jag raka mig varannan dag, men under sommarsemestern kan det gå upp emot fem dagar mellan varje rakningstillfälle. Det är så länge det brukar dröja innan min sambo högljutt protesterar och kräver att jag ska raka mig.

- Det känns som att pussas med en igelkott, klagar hon.

Jag brukar egentligen inte hänga upp mig på vädret, men den här sommaren har det regnat lite väl mycket. Jag hoppas verkligen jag får njuta av ytterligare några soliga dagar innan semestern är slut.

Men oavsett hur vädret är tänker jag ändå ha t-shirt och kortbyxor på mig hela semestern igenom. Och jag tänker bara raka mig högst två gånger i veckan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Aftonbladet:
Regnet är snart tillbaka
Här är störst chans att få sol i sommar
Hängmattan är avkoppling och sommar för Ernst Kirchsteiger
#1 - Jess

Jag hoppas också att solen kommer att visa sig mer under semestern. Visst är det härligt med friheten under semestern, att bara kunna göra det som faller en in. Vill jag ligga och läsa en bok en hel dag gör jag det. Ha en fortsatt skön semester!