Äntligen stänger Designtorget

Läser i Dagbladet att Designtorget ska stänga sin butik i köpcentrat Birsta City utanför Sundsvall. Bra tycker jag.

Alltså, jag gillar Designtorget men blev faktiskt lite besviken när de för drygt ett år sedan öppnade en butik i Birsta City. Tidigare brukade jag slinka in på Designtorget varje gång jag var i Stockholm men helt plötsligt blev det inte lika kul. Det kändes liksom inte längre lika exklusivt att besöka Designtorget i Stockholm när en butik etablerades på hemmaplan i Sundsvall.

I ärlighetens namn ska jag väl säga att jag inte handlat speciellt mycket hos Designtorget. Det är ju faktiskt ganska dyrt där. Men det är kul att kunna säga till bekanta: "Hallå, jag har varit på Designtorget i Stockholm där jag såg en kudde med en inbyggd radio. Skitcoolt"


Samma sak är det med det nya äventyrsbadet som byggs i Sundsvall. Charmen med att besöka ett äventyrsbad är ju att man får bege sig ut på en resa, antingen till Örnsköldsvik eller till Östersund (eller Wasa eller Piteå eller någon annan plats där det finns äventyrsbad). Badbesöket blir då som ett litet äventyr, som inte bara består av badande. Man kan exempelvis stanna till på Max i Ö-vik (som tyvärr också finns i Sundsvall) och äta hamburgare.

Vad blir det egentligen för äventyr när äventyrsbadet finns på hemmaplan?

Nä, man får glädjas åt att Dollar Store ännu inte finns i Sundsvall så att man har en anledning att åka till Härnösand ibland.



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , , ,
#1 - Tina

Hej! Snabbkollade lite i photoshop hur man gör rundade hörn. Sist gjorde jag en avrundad rektangel som finns ganska långt ner i verktygsfältet, under muspekaren. Där kan du ändra radie, dvs hur rundade hörnen ska vara. Men då får du ju en ruta, inte en markering. Man kan ju markera rutan och ta bort den, men det finns säkert ett enklare sätt..

Testade också att göra en markeringsram. Där finns en meny uppe; förfina kant. Där kan man utjämna hörnen så de blir lite rundare. Det är vad jag har hittat..

Väntar på ett inlägg om snygga idrottare ;)

#2 - Per-Anders

Tina: Tack för tipsen. Har dock gjort en egen variant med hjälp av Snabbmask i Photoshop. Se resultatet på vinjettbilden längst upp. Blev faktiskt riktigt nöjd. Det är ju modernt med rundade hörn nuför tiden...