Mannen och tomten

När jag fyllde 50 förra året fick jag boken Manligt i present, skriven av Gunnel & Kjell Swärd. Boken innehåller ett antal visdomsord, eller vad man nu ska kalla dem, som handlar om män. Här kommer en av tänkvärdheterna:

Det finns tre stadier i en mans liv:
1. Han tror på tomten.
2. Han tror inte på tomten.
3. Han är tomten.

Hm... kanske det. Hemma hos oss brukar oftast min sambo var tomte när det är julafton. Vet inte riktigt varför, kanske för att hon är mest van att klä ut sig och spela teater tillsammans med barn (hon jobbar nämligen i skolan).

Jag återkommer med fler fyndigheter ur ovan nämnda bok.





Sambon förbereder ännu
ett framträdande som tomte.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

#1 - Tina

Haha, du får jobba vidare på manligheten P-A. Jag kanske ska introducera ditt citat för Serkan, så kanske mamma slipper vara tomte nästa år ;)

#2 - Lisbeth

Ser du har lagt in ett nytt foto - fräck bild!

...men alla dina sidotexter är borta...?!? Vad har hänt?

Hemma känns det som manligt/kvinnligt byter plats nu o då... jag vet inte vad det betyder... Kanske egentligen vi borde kalla det "mänskligt" o så får man välja vilket man gillar att göra :D

#3 - Per-Anders

Lisbeth: Jag var inne och petade lite i html-koderna då plötsligt kontakten med blogg.se försvann. Nu har jag fixat till det så det ser bra ut igen.

#4 - Ingela

hahahah, ja och efter att han är tomte blir han väl en riktig tomte ....... hehehehe