Rapport från snöyran



Klockan är snart halv tre på söndag morgon och vi har nyss kommit hem till Timrå. De senaste tio timmarna har vi ägnat åt bilkörning, tur och retur Sandviken. Skälet till denna lördagstur (totalt ca 50 mil) var att vi skjutsade sambons son som skulle köpa en bil i Sandviken som han hittat på Blocket.

Under hela resan vräkte snön ner. Snöyran gjorde att sikten blev väldigt begränsad, vilket medförde att biltrafiken efter E4 tidvis endast tog sig fram i krypfart. Bilden nedan tog jag nånstans norr om Hudiksvall (hastigheten var ca 30 km/tim). Fastän vi körde på en bred väg med en hastighetsbegränsning på 100 km/tim gjorde snövallarna vid sidan av vägen att det kändes som att köra på en skogsbilväg.

Bilden ovan är tagen för en halvtimme sedan när jag skottade snö på vår igensnöade gård för att kunna köra in bilen på gården.

Nu är det dags att sova. Antar att det blir mera snöskottning senare idag.



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , ,

Aftonbladet:
Kaos på Skavsta – igen
#1 - Beate

Gud stackare!!! Vilket nöje... not!

Stanna kvar i idet och låt någon annan sköta "utgrävningen".

#2 - Per-Anders

Men snöskottning är ett bra sätt att få motion, vilket jag behöver.

#3 - Kerstin

Snöskottning, bra för hälsan, men inte för hjärtat:))

#4 - Lisbeth

ja, det kom en hel del snö... maken var mkt tacksam för snöslungan vi köpte förra vintern.

#5 - Helen

Usch! Efter sådana resor är man bara lycklig över att man överlevt och kommit hem i ett stycke. Sedan vill jag lämna ett personligt tack till dig för din medverkan i mitt lilla e-romanprojekt. Det hela gav definitivt mersmak, men jag funderar på hur jag ska lägga upp det. Din konstruktiva kritik har jag mottagit tacksamt och håller med dig - att du har varit positivt inställd har det aldrig rådit någon tvekan om.

#6 - Per-Anders

Helen: Tack. Med din e-roman använde du bloggmediet på ett utmärkt sätt.