Jag skulle vilja reklamera min semester



Det är sen eftermiddag, måndagen den 3 augusti, och jag har jobbat min första dag efter semestern. Jag anlände till jobbet klockan 08.30 i morse, men redan efter en timme hade all arbetslust försvunnit. När förmiddagsfikat var över ville jag bara åka hem igen.

Min fyra veckor långa semester har inte varit någon höjdare. Förutom en ihållande förkylning, samt jobb varje dag med att tömma svärfars gamla hus, har vädret under större delen av semestern varit jättetrist. Ett evigt regnande har inte bara gjort gräsmattan sur, utan sur är jag även inombords. Jag som hade sett fram emot att få tillbringa min semester med att skutta runt på gräsmattan i skön sommarvärme, fick i stället sitta med näsan tryckt mot köksfönstret och titta ut på ett evigt strilande. När det regnade som mest väntade jag bara på att Noaks Ark skulle flyta förbi och hämta upp de utvalda passagerarna.

Jag kollar in SMHIs väderprognos på nätet som säger att det ska bli varmt och soligt nästan hela veckan. Så trevlig såg aldrig prognosen ut under min semester. Mycket riktigt berättar också SMHI på sin sajt att det under juli regnade rekordmycket på många håll i Sverige.

Nu önskar jag att det fanns en lag i Sverige som gav möjlighet till bytesrätt av semestern. Själv skulle jag vilja reklamera min semester och få ut en ny med bättre väder.

Bilden ovan: I ihållande regn körde vi bort en massa ris som blev över efter två fällda björkar på svärfars tomt. När jag tittar på bilden tycker jag det nästan ser ut som jag dansar ballett, men det gör jag ju inte. Jag hoppar på björkriset för att kunna få plats med ännu mera ris på släpvagnen.


Aftonbladet:
Sluta gnälla - svenskar lediga mest i Europa
Jobb igen - det är det fina med semester
"Livet tar inte slut med semestern"

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Lisbeth

...ja, intressant idé att reklamera dagar som gått... "Nej, hallå! Det där blev inte bra, vi kör om den tagningen!" Det låter ungefär som när Hellan o jag ville genomföra VDN-varufakta på män hihihi

#2 - Beate

Tycker faktiskt synd om dig och alla andra vars semester regnade bort.

Utmärkt idé med lag om semester-bytesrätt. Stöder dig till fullo!

Hoppas att du har lite sparade semesterdagar (typ två veckor ;-)) kvar, då kan du ta en sista minuten under hösten... söderut ;-)

#3 - Per-Anders

Lisbeth: VDN-varufakta på män. Ja varför inte. Kanske en kommande EU-norm...



Beate: Jodå, vi har faktiskt långt gångna sista minutenplaner.

#4 - Kerstin

Juli månad var ingen höjdare, jag håller med Dig!

Hoppas att helgerna blir fina så alla kan få njuta av lite "sommar" i augusti! September kan vara fin oxå!

Försök att hitta någonting "soligt" att trösta Dig med!!