Kyckling till middag - utan glas



Jag är egentligen inte speciellt benägen att ta risker. Har alltid bältet på mig när jag åker bil och vill ogärna äta mat som gått över bäst-föredatumet. Men igår kände jag och min sambo att vi ville leka med döden lite. Vi bestämde oss nämligen för att äta kyckling.

Det var ju alltså påskdagen igår och vi hade bjudit upp till stor familjemiddag. Diverse barn med respektive, kusiner och föräldrar invaderade vårt hem och allt som allt samlades 13 personer runt vårt matbord i vardagsrummet.

När jag och min sambo dagen innan diskuterade vilken mat vi skulle bjuda på, föll valet till slut på ugnsstekta kycklingfiléer. Detta trots den senaste tidens händelser med glasbitar som hittats i olika matförpackningar. Vår strategi fick bli att försöka undersöka kycklingfiléerna lite innan vi serverade dem till våra gäster.

Ingen kul historia det där med glasbitar i kyckling. Ska bli intressant att läsa om vad polisen kommer fram till i sin utredning.

För övrigt börjar nu våren att ge sig till känna på allvar. Idag tog jag och sambon en promenad i det vackra vårvädret och hittade vårens första tussilago (som jag naturligtvis fotade - se bilden nedan). Vi tittade även in på ortens OKQ8-mack där man varje påsk har en bur med levande kycklingar. Även de hamnade på mitt minneskort i kameran.

Klicka på bilderna nedan för att se förstoringar.

 


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Per-Anders

Jag glömde skriva i mitt inlägg ovan att vi lyckligtvis inte hittade några glasbitar i den ugnsstekta kycklingen.

#2 - Moa

Kyckling är asgott!