Kommer iPad verkligen att bli årets julklapp?



Härom dagen tittade jag in hos företagets IT-avdelning där jag fann jag två IT-gossar i full färd med att undersöka en sprillans ny iPad. Självklart passade jag på att känna på den jag också. Men jag vet inte om jag är så sugen på att skaffa någon egen. Jag kan uppriktigt inte förstå vad man ska ha den till.

En iPad påminner en hel del om en iPhone. Den har en "smekskärm", den har appar och en likadan hemknapp. Men en iPad är mycket större, så därför ryms den inte i fickan. En iPad har heller ingen kamera och man kan inte ringa med den. Så frågan är: varför behöver man en iPad när en iPhone är så mycket bättre.

Visst, en iPad har större skärm vilket kanske gör surfandet lite roligare. Men den är samtidigt så pass stor att den borde kännas klumpig att bära med sig när man är ute och rör sig. Jag läste nånstans att iPad tippas bli årets julklapp. Ska bli intressant att se om det verkligen blir så.

I alla fall så bad jag att få bli förevigad på bild när jag höll i IT-avdelningens iPad. Så nu har jag i alla fall bildbevis på att jag hållit en sådan i mina händer. Notera särskilt iPhonevantarna jag har på mig, vilka jag bloggade om igår.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Kerstin

Vad mycket konstiga grejer det finns!

Jag skulle vilja ha en "starkare" dator/hårddisk av tomten!

#2 - Elisabeth

På bilden ser du ut som en tjuv med dina svarta handskar, du vill inte lämna fingeravtryck när du stjäl it-avdelningens iPad,

persiennerna är nere och det verkar vara natt.

#3 - Ailas

Äh, det gör inget att skärmen är lite klumpig! De som måste skaffa sig en sådan bär gärna dyrklumpen med sig, bara för glädjen att visa att de har en. Vad gör man inte för att vara inne!



Jag är inte det minsta intresserad i nuläget.

#4 - soctanten

leksak för vuxna och väldigt överskattad! :) har förresten lagt till din blogg på min läsvärt sida på min blogg, hoppas att det är ok, annars får du säga till!

#5 - Per-Anders

Kerstin: Vem skulle inte vilja ha en ny dator.



Elisabeth: Ah... Avslöjad. Men det talar mot att jag är en tjuv är kanske det faktum att jag låtit mig fotograferas utan maskering.



Ailas: I nuläget..? Låter som om du inte helt avvisar tanken på att du nån gång i framtiden tänker skaffa en.



soctanten: Det är helt ok.

#6 - Micke

hajjar inte grejen heller riktigt med en sån...!

Bara ytterligare en grej att sitta på stan med för att slippa vara social eller?



Ha de gott!

#7 - Beppan

Nja - jag avstår från den klappen. Har inte identifierat något behov.

Fast det tog ett bra tag innan jag köpte idén med internet också. Nu är jag beroende :-)

#8 - Cina

Vår panna slukar pellets hejvilt nu också... Burrrr

Om iPad, det låter i mina öron som ännu en fluga som alla vill haka på och som sen kommer ligga och samla damm. Skulle hellre ha en liten minilaptop än en iPad om jag skulle behöva ngt utanför hemmet.

#9 - Per-Anders

Micke: Med en iPad kanske man blir digitalt social.



Beppan: Innan vi vet ordet av kanske vi alla sitter med en iPad i knät på bussen.



Cina: Fast en iPad är ju egentligen en slags minilaptop.



#10 - Selma

Jag har inte riktigt bestämt om jag behöver en. Till vad vet jag inte heller.

#11 - Marcus Olsson

Jag köpte en iPad, och jag fullständigt älskar den. Har redan beställt en till morsan också. Enkel att använda, den kommer hon att uppskatta.