JR Ewing gjorde mig förbannad

Larry Hagman, skådespelaren bakom karaktären JR Ewing i TV-serien Dallas, är död. Det är bara att beklaga att en medmänniska lämnat jordelivet och mina tankar går till hans närmaste.
 
Under 1980-talet var Dallas en av världen mest populära TV-såpor och mina tankar går också till alla de medmänniskor som envisades med att följa serien. Jag undrar varför den egentligen var så populär.
 
Själv ville jag inte se Dallas därför att JR Ewing bara gjorde mig förbannad. Läs här varför.
 
 
Aftonbladet:
 
DN:
 
SVD:
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Dallas, JR Ewing, Larry Hagman
#1 - Selma

Märkligt nog såg jag den trots allt, mer regelbundet från början.

Svar: Aha!
Per-Anders

#2 - Lotta

Den där serien såg jag till att börja med ända tills jag upptäckte att det gjorde inget om man missade en massa avsnitt för det hade ändå inte hänt så mycket tills nästa gång man kollade.

Söndag och skitväder!
kan ju knappast bli bättre :-)


Svar: Typ.
Per-Anders

#3 - Anonym

Missade inte ett avsnitt när det begav sig...jo...lite i slutet kanske...intressant att analysera rollkaraktärerna där tycker jag idag.

Larry Hagman: Vila i frid.

Svar: r.i.p
Per-Anders

#4 - Micke

Missade inte ett avsnitt när det begav sig...jo...lite i slutet kanske...intressant att analysera rollkaraktärerna där tycker jag idag.

Larry Hagman: Vila i frid.

Svar: r.i.p
Per-Anders

#5 - Lennart

Jag har en kompis som har köpt hela Dallas på DVD. Ibland sätter han sig en helg och bara sitter inne och stirrar på avsnitt efter avsnitt. Inget för mig.

Svar: Inte för mig heller.
Per-Anders