Tänk att få heta Per-Anders von Koenigsegg



Christian von Koenigsegg.

Smaka på det namnet. Christian von Koenigsegg.

Det har varit mycket prat om Christian von Koenigsegg på sista tiden. Han la ju ett bud på hela Saabdivisionen men drog sig ur i sista stund. Det är lite svårt att gissa om han egentligen var intresserad av att köpa Saab, eller om det bara var ett sätt att få vara i rampljuset ett tag. Kanske var det hans plan redan från början att dra sig ur affären precis innan han skulle skriva på.

Men på nåt vis är jag fascinerad av Christian von Koenigsegg, och i synnerhet hans namn. Den senaste veckan har jag flera gånger kommit på mig själv med att gå omkring och säga hans namn tyst för mig själv. "Christian von Koenigsegg".

Hur kommer det sig egentligen att man heter von Koenigsegg i efternamn. Enligt Wikipedia tillhör han den bayerska ätten von Koenigsegg, precis som sin far, medan hans mamma kommer från Övertorneå. Christian von Koenigsegg har en fru också. Hon har det stilfulla namnet Halldóra von Koenigsegg.

Som en hyllning till Christian von Koenigsegg skulle jag här vilja exponera mig i en likadan frisyr som honom (bilden ovan). Egentligen skulle jag även vilja ha hans efternamn, men det får jag nog inte. Jag får väl hålla till godo med mitt eget. Det är ganska pampigt det också.


Läs även andra bloggares åsikter om
, ,
#1 - Beate

Snyggt fotomontage ;-) Nu låter ju Christian redan lite snoffsigare en Per-Anders, hoppas du kan kompensera med det pampiga efternamnet ;-) Ja och hans pengar vore ju inte heller helt fel.

#2 - Per-Anders

Fotomontage..? Christian snofsigare än Per-Anders..? Jaså? ;-)

#3 - Lisbeth

Jag tycker du är finare - och framförallt mycket schysstare!

Heder åt dig, polarn!

#4 - Kerstin

Gillar karlar utan hår(på huvudet)!

Ha,de

#5 - Evalena

Haha - Du ser ju ut som Henrik Hjelt!

#6 - Per-Anders

Henrik Hjelt..? Ja, kanske.

#7 - woopsidaisy

Det där var riktigt sexigt! Vad blir nästa grej... en virtuell pungvaxning?

#8 - Per-Anders

Virtuell pungvaxning..? Ja, varför inte. Enda problemet kan bli fotograferingen. Vet inte om jag är redo att exponera den delen av kroppen på nätet.

#9 - Helen

Jag vet inte om Koenigsegg har någonting som jag vill ha. Kanske pengarna, men inget i hans liv.

#10 - Per-Anders

Nej, jag är egentligen inte så avundsjuk på honom. Möjligen skulle jag kunna tänka mig någon av hans sportbilar.