Unik gäst på Sundsvalls Business Award

I torsdags gästade jag Sundsvalls Business Award - näringslivets eget jippo för inbördes beundran. Tillsammans med ett tiotal personer från mitt jobb var vi 700 gäster som åt och drack gott, samtidigt som diverse priser delades ut till framgångsrika företagare i Sundsvallsregionen.

Platsen var Hotell Södra Berget i Sundsvall och evenemanget kändes som en blandning av schlagerfestivalen och Oscarsgalan. Alla var galaklädda och lokalen läckert arrangerad med storbildsskärmar och fyra scener.

Det var naturligtvis en jättetrevlig tillställning och jag tycker det är ett privilegium att få vara med. Men ändå känner jag att skådeplatsen för nätverkande företagare inte riktigt är min värld, trots att evenemanget säkert är viktigt för de inblandade och på sikt kan stimulera den ekonomiska tillväxten.


När maten var uppäten, och jag minglat lite i baren, så åkte jag hem. Men för den skull var inte Sundsvalls Business Award över för min del. Min sambos bror hade nämligen en stor del i den tekniska utrustningen, och när festen var över skulle allt monteras ner och fraktas bort. Och eftersom personalbrist rådde för det arbetet fick jag och sambon rycka in och göra en insats. I lördags var jag alltså åter på plats, men denna gång för att rulla kabel och bära högtalare och vika ihop svarta enorma tygstycken.


Därmed måste jag nog vara ganska unik, eftersom jag varit både gäst och rodie på Sundsvalls Business Award.


Lördag kväll på Södra Berget. Vi kom hem klockan två på natten efter en helkväll bland packlådorna.

#1 - Lisbeth

Du får vara med om en del intressanta saker, må jag säga :D

...och dessutom se det från flera håll... sånt gillar jag oxå!

#2 - Per-Anders

Ja det är alltid trevligt med nya intryck.