2019 igång

 
Nyårsdagen 2019.
 
Ännu ett år av livet har passerat och jag konstaterar att jag fortfarande är vid liv. Det glädjer mig. I och för sig finns inget som pekar på att motsatsen skulle inträffa men det känns ändå skönt att jag tillhör den privilegierade skara människor som får vara frisk och ha hälsan.
 
Det som präglat mitt 2018 är livet på jobbet. Mina analyser av det lämpar sig nog inte för pränt just här men jag kan säga att det många gånger varit jobbigt. Väldigt jobbigt. Jag upphör aldrig att förvånas över människors beteenden.
 
Året började annars snörikt. I februari/mars nånting hade vi rekordmycket snö här på villatomten. Sedan inom loppet av några veckor smälte all snö bort och en rekordvarm sommar tog vid. I juli åkte vi på medelhavssemester (Albanien) men insåg att det under den veckan var varmare hemma i Timrå.
 
Vilka är då mina förväntningar inför 2019? Naturligtvis att den mentala arbetsmiljön på jobbet ska förbättras samt att jag och mina närstående ska få fortsätta att må bra. När det gäller resmål så har vi funderat lite på Gardasjön och kanske Makedonien. Vi få se vart vi hamnar. 
 
God fortsättning på nya året!