Det finns inget större än fredagsmys

 
Nånting som kallas svenskaskogen.se bedriver en kampanj som går ut på att höja kunskapen och intresset för den svenska skogen som framtidsresurs. Det är bra tycker jag. Skogen är definitivt en viktig resurs i det svenska samhället och har tillfört mycket till landets ekonomi och välstånd.
 
I annonskampanjen har man samma tema på alla annonserna. Typ, "Det finns något större än.." och så finns det lite olika varianter, exempelvis "Det finns något större än Stockholm", "Det finns något större än fotboll" vilket jag definitivt kan hålla med om. 
 
Men i en av sina annonser går svenskaskogen.se över gränsen. Det insåg jag härom morgonen när jag åkte till jobbet. På en annonstavlan intill motorvägen hävdade svenskaskogen.se att "Det finns något större än fredagsmys".
 
Va..?, tänkte jag. Hur kan man påstå något sådant? Det är klart det inte finns något större än fredagsmys. Fredagsmys är större än allt annat.
 
Bilden tog jag på mig själv och skylten.
 
 
Blogg100/31
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, svenskaskogen, svenska skogen,
#1 - BP

Hahaha! Här skulle jag ersätta ordet "fredagsmys" med "fotboll", helt klart!

Svar: Ha ha ha.
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

haha, så sant!! har du mailat??

Svar: Mailat..?
Per-Anders

#3 - Jessica Högberg

Och talat om att gränsen är nådd. Inget är större än fredagsmys!

Svar: Ja, precis.
Per-Anders

#4 - Jessica Högberg

Och talat om att gränsen är nådd. Inget är större än fredagsmys!

Svar: Precis.
Per-Anders