Jultecken

 
Julen närmar sig. Det finns flera tecken på det. Julgardiner dyker upp i fönstren här hemma, julprylar till försäljning i affärerna, julreklam i postlådan. 
 
Idag dök ytterligare ett jultecken upp. Blogg 24.
 
Blogg 24 funkar som typ julkalendern. En nedräkning från 1 december fram till julafton. Fast istället för att öppna luckor skriven man blogginlägg. 
 
För en stund sedan läste jag att Blogg 24 kör igång även i år, och jag har bestämt mig för att hänga på. Jag har inte bloggat regelbundet sedan i somras vilket beror på att jag inte haft lust. Men nu fick jag plötsligt lust igen. 
 
Hoppas lusten håller i sig 24 dagar till.
 
Vill du veta mer om Blogg24? Sök på Blogg 24 på Facebook. 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg24, blogg, jul
#1 - BP

Onekligen ett jultecken. Kollade på FB, men alla inlägg om blogg24 gäller ju 2015, så jag undrar. Blev nämligen också sugen att delta.

PS. Nej, du har verkligen inte bloggat regelbundet. Du har i stort sätt inte bloggat alls. Periodare kallas det. Men att blogga ska ju vara roligt och inte kännas som ett måste. DS.

Svar: Det finns två Blogg24-ställen på FB. Ett för inläggen och ett för diskussioner. Själva inläggen börjar imorn. Kanske därför inga är skrivna än.
Per-Anders

#2 - irene

Heja, jag hänger på. Inte stort och omfattande men i alla fall.

Svar: Bra där!
Per-Anders