Det snackas i korridoren


Jag hör hur det snackas i korridoren på jobbet. Ryktet säger att vi är lediga på måndag. En extra helgdag - nationaldagen. Jag hade inte en aning om det.
 
Jo, självklart vet jag att 6 juni är Sveriges nationaldag men jag hade inte riktigt koll på att året hade framskridit så långt. Det känns som om det nyss var jul, men när jag tänker efter var det ju för typ ett halvår sedan. 
 
Nu ser jag fram emot nationaldagen på måndag. En extra vilodag är precis vad jag behöver. Det ska bli skönt att få sova ut ordentligt.
 
Blogg100/86
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, nationaldagen, sverige
#1 - Anna-Lena

Alla extra röda dagar är välkomna när man jobbar.

Svar: Särskilt när man jobbat intensivt och är jättetrött.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Har liksom du rätt dålig koll på helgdagar. För egen del jobbar jag på nationaldagen men tycker likväl det är gott att det är en röd dag. Alltid lugnare när vi skiftare har anläggningen för oss själva.

Svar: En gång i tiden jobbade jag också skift. Jag minns att det var lugnare på helgerna.
Per-Anders