Rocka sockorna för det roliga och annorlunda

 
Härom dagen hittade jag en spännande evenemangsinbjudan på Facebook. Evenemanget heter Rocka Sockorna och bakom står en tioårig tjej, Nathea, som vill hylla sin storasyster Noelle. Noelle har Downs syndrom och lillasyster gillar sin storasyster därfär att hon är rolig och annorlunda. 
 
Ibland händer det dock att Nathea får höra fula ord om sin storasyster och då blir hon ledsen. 
 
För att markera att det är bra och roligt att vara annorlunda har Nathea (genom sin mamma) skapat det här evenemanget. 
 
Rocka Sockorna går ut på att man den 20 mars (på fredag) ska dra på dig olika sockor för att visa att man tycker att människor som är annorlunda gör världen bättre, rikare, roligare och mera färgstark. 
 
Ett mycket bra initiativ, tycker jag. Självkart tänkter jag hänga på. Jag har redan bestämt vilka strumpor jag ska ta på mig och även hunnit provat dem tillsammans med sambon (bilden ovan).
 
Rocka Sockorna på Facebook:
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Rocka sockorna, blogg100
#1 - BP

Ett suveränt initiativ! Å din bild är ju perfekt som bidrag också!

Svar: Var med du också!
Per-Anders

#2 - Kenneth

bra att ta upp hoppas det får nån o tänka till

Svar: Tydligen var det många som hängde på.
Per-Anders