Veckans hjärnmask

 
Det brukar kallas för hjärnmask, fenomenet när man får en låt "på hjärnan" som man tvångsmässigt går och gnolar på typ flera dagar i följd. Själv har jag gått och gnolat på samma låt i en vecka nu. Låten heter Me and My Broken Heart och har under den senaste tiden dansat runt på Facebook i en coverversion gjord av sångerskan Andie Case. 
 
I videon sitter Andie Case i en bil tillsammans med sina två kompisar där den ena kör bilen och den andre sitter i baksätet och spelar gitarr. Videon är hur cool som helst. Oftast brukar ju de enklaste lösningarna bli de allra bästa. Jag menar, vem tänker på att sätta fast en kamera på instrumentbrädan, ge sig iväg på en åktur och sedan filma medan man sjunger?
 
Fast någon kanske protesterar och ifrågasätter hur trafiksäker en sådan övning är. Om man tittar på videon så ser man dock att båda som sitter i framsätet har bilbältena på sig (dock inte killen i baksätet) och killen som kör verkar ha ögonen på vägen hela tiden. Så jag tror det är ganska lugnt. 
 
Jag har tittat på den här videon ett antal gånger och konstaterat att de verkar köra på en spikrak landsväg. Killen som kör vrider nämligen inte på ratten en enda gång. Genom sidorutan ser man träd och några enstaka villor skymta förbi - de verkar inte passera några tättbebyggda områden eller vägkorsningar. 
 
Jag har dock inte lyckats luska ut av vilket fabrikat bilen är som de färdas i. Fast det kanske inte är så viktigt.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Hjärnmask, Andie Case, musik
#1 - Åsbergs Foto

Åh! De där är verkligen duktiga :)
Jag har dragit igång ett söndagstema hos mig! Kolla gärna in den och se om det är något för dig! Ett tema i färg och svartvitt :)

http://sondagstema.asbergphoto.se

Svar: Spännande! Ska kolla.
Per-Anders

#2 - Kenneth

det enda bilmärket skulle kunna påverka är väl akustiken då :)

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Fabrikatet är svårt att se Vi får hoppas den har krockkuddar.
Lägger in den optimala crusinlåten.
https://www.youtube.com/watch?v=5QjhTnkMI9Q
Skall skriva lite om det här bandet när jag får fart på min Londonserie igen.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Svårt att se fabrikatet, men vi får hoppas den har krockkuddar.
Lägger in den optimala crusinlåten.
https://www.youtube.com/watch?v=5QjhTnkMI9Q
kommer mer med det här bandet när jag får fart på Londonserien igen.

Svar: Troligen har den krockkuddar.
Per-Anders

#5 - Micke

Ja, varför inte....bilar har väl en inbyggd akustik på nåt vis i grunden.
Visst har man en o annan låt emellanåt som fastnar....då blir det att lyssna sönder eländet..annars blir man inte av med det. :)

Ha de bäst o trevlig helg.

Svar: Trevlig helg!
Per-Anders