Blogg 100 so far



Angående det här med Blogg 100. Utmaningen är alltså att skriva 100 blogginlägg på 100 dagar. Det innebär inte att man måste skriva ett blogginlägg om dagen utan det handlar om att man ska skriva 100 inlägg under en period på 100 dagar. Det är inte samma sak.
 
Idag är Blogg100 inne på dag 31 och det här är mitt 27e inlägg. Jag ligger med andra ord lite efter. 
 
Med andra ord har jag 69 dagar på mig att skriva 73 inlägg, vilket innebär ungefär 1,5 inlägg om dagen.
 
Det ska väl inte vara så svårt.
 
Bilden ovan har jag tagit på taklampan i vårt vardagsrum. Därefter har jag kört bilden genom appen Snapseed.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100
#1 - BP

Den lampan vill jag bara ha! Så himla snygg den är. Du hinner nog med dina inlägg.

Svar: Det blir det, det blir.
Per-Anders

#2 - kalebass

Mycket fin bild. Den satte fantasin i rörelse!

Svar: Tack!
Per-Anders

#3 - Mia

Vaaa??? Är det du eller jag som uppfattat reglerna rätt?

Jag tror man ska skriva just 100 dagar i sträck... det finns de som hoppat av bara för att de inte fick iväg ett inlägg någon dag. I så fall hade det ju bara varit att skriva två st dagen efter! Eller som du... ligga efter litet mer... och sedan skriva som tusan ibland..

Jag måste kolla upp det här litet bättre!

Svar: Kanske är min tolkning av reglerna inte helt rätt...
Per-Anders

#4 - Mia

Kollat och läst reglerna både för 2013 och 2014 års #blogg100. Upptäcker att du kör med egna regler... men kör på... du kommer säkert i mål du också... Jag vet när jag kommer i mål OM jag kommer i mål... ;-)

Svar: Det är målet som är det viktiga. Inte vägen dit.
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Funkar det att skriva halva inlägg på din portal :)

Svar: Allting går. Bara man vill.
Per-Anders

#6 - Åke

Jag trodde först att det var något eldklot som slagit ned över Nyvivsta ;) Det här med utmaningar är verkligen en utmaning :)

Svar: Ja, och ibland är de svåra.
Per-Anders