Gott Nytt År!

Ut med det gamla. In med det nya. 2015 is coming through.
 
För mig personligen har 2014 varit ett bra år. Jag har inte känt några svårare sjukdomssymtomer, sambon och jag har gjort flera trevliga resor och jag har fortfarande jobbet kvar. Familjen mår bra, jag har varje månad råd att betala mina räkningar och i somras var vädret fantastiskt bra. Vad kan man mer önska?
 
Det skulle vara det här med åldrandet då.
 
Jag kan säga rakt ut att jag har lite åldersnoja, vilket alltid blir värre varje gång det är nyårsafton. Under 2015 fyller jag 57 år vilket innebär att jag har endast tre år kvar till 60. Sedan är det bara tio år kvar till 70 (och man vet ju hur fort tio år går). Och sedan 80... 
 
En av mina fastrar sa en gång att när man fyllt 80 är man inne i döåldern. Då kan det vara slut när som helst.
 
Fast det finns hopp. I ST läste jag härom dagen om kändisen Linda Nyberg som fyller 45 år. Rena ungdomen i mina ögon. I artikeln säger hon att 40 år är det nya 20 och 50 det nya 30. Det skulle alltså innebära att jag egentligen fyller 40 om tre år. Härligt!
 
Naturligtvis handlar inte ålder om hur gammal kroppen är utan om man fortfarande är nyfiken och positiv i sinnet. Det är just så jag försöker leva. Leva i nuet. Inte planera längre än till nästkommande fredag då man får öppna en bärs och äta en god middag,
 
Ute i stora världen har 2014 bjudit på många spännande nyhetshistorier, allt från Ebola och det svenska valet till IS och konflikten i Ukraina. Jag tror 2015 kommer att bli ett minst lika spännande år som 2014, både ute i världen och på min hemmafront. Facit på det får vi om exakt ett år.
 
Gott Nytt År!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Gott Nytt År, nyår, livet
#1 - Micke

Ett gott nytt år på dig och oss alla.
Det får vi hoppas på, själv fyller jag 46 nästa vecka nån gång, ingen ålder att tala om, men tanken finns ju där...tiden går fort och plötsligt har man nåt fram fortare än man väntade sig det.
Men hur som helst....gott nytt år på dig och de dina.

Svar: Gott Nytt År!
Per-Anders

#2 - Veiken

En riktigt god fortsättning på det nya året!
Åldersnoja, visst har jag det. Jag är så himla rädd att inte hinna med allt jag vill göra. Jag vill inte dö nyfiken.... Annars är det inga problem med ålder eller annat. Ha det gott!

Svar: God fortsättning!
Per-Anders

#3 - Åke

Ja in med det nya året, det var därför jag tog med en låt från AC DC:s nya platta som släpptes i november. Det här med ålder: Man är inte äldre än vad man gör sig helt enkelt ;) Dessutom är jag året efter dig ;) Nu tillönskar jag dig ett bra 2015!

Svar: God fortsättning!
Per-Anders

#4 - Annarkia

Gott Nytt År!

Svar: God fortsättning!
Per-Anders

#5 - Ruth i Virginia

Så du är bara 30 år yngre än vad jag är! Du fyller
57 i år och jag fyller 87. Det är bara att hålla
i gång. Jag volunterar på ett välgörenhetsloppis ett par dagar i veckan. Har haft chansen att resa en hel del.
Tar aktiv del i lokalpolitiken (en förort till Washington) och efter nästan 40 år här, känner jag massor av människor. Människor av alla åldrar är det roligaste jag vet. Och som du säjer, nyfiken ska man vara, men jag måste säja, att de nya high tech
apparaterna börjar komma alltför ofta, för att jag ska hinna med.

Hur som helst - njut av livet och vad det har att bjuda. Gör det du vill och kan NU!
(Ursäkta längden på kommentaren, men du vet ju hur gamla tanter är) :)

Svar: Tack för din trevliga och kloka kommentar! Visst är det så att om man stimulerar sina sinnen med nya intryck, samt håller sin kropp i trim, så får man också ett rikt liv. Jag tror att du är ett utmärkt exempel på det. Imponerande att du håller på med både politik och volontärarbete. Det är sådana människor som du som gör att jag känner glädje och får energi inför framtiden!
Per-Anders

#6 - AnnaKK

När jag hasar mej upp ur sängen om morgnarna, och känner mej som en ledbruten 75-åring, är det ju inte så pjåkigt att kunna konstatera att jag trots allt har rätt långt kvar tills jag verkligen är 75. :-) En bra säng/madrass och god nattsömn bör nog skrivas in på listan över saker som underlättar att man bibehåller sin ungdomlighet!?

Testade ditt tips med annat minneskort i kameran, och minsann om det inte fungerade! :-D TACK!!! (Trodde inte det var minneskortet, för felet har dykt upp innan också men försvunnit igen efter några av- och påstängningar bara. Det kanske fortfarande inte är minneskortet egentligen, men så länge det överhuvudtaget går att använda den kameran så är jag nöjd! Tyvärr är objektivet invändigt fullt av damm, efter att kameran har varit ständigt närvarande vid allt vårt husbyggande 2014, så jag måste i vilket fall som helst snart ge upp den och skaffa mej en ny...)

Svar: En skön säng ska inte underskattas. Kul att det gick bra med kameran.
Per-Anders

#7 - kalebass

God fortsättning på dig! (bättre sent än aldrig). Jag tycker tiden rusar iväg fortare ju äldre jag blir.
Åldersnoja, ja det är inte utan. Men än finns mycket att uträtta, så länge nyfikenheten och barnasinnet finns kvar!

Svar: Precis. Nyfikenhet och barnasinnet är viktigt.
Per-Anders