En liten film om julångest

Visst, jag vet att julen snart är över. Men ändå. Jag kan inte låta bli att dela med mig av denna lilla film jag hittade på YouTube. Filmen heter The Spirit of Christmas och handlar om en liten pojke som gått och lagt sig och försöker sova. Men just som han ska till att somna tränger sig mardrömmarna på. Eller är det verklighet? Ångest inför julen kan yttra sig på flera olika sätt.
 
Det ska påpekas att filmen kan upplevas som lite läskig. Så för säkerhets skull - håll någon i handen när du ser på filmen.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om julstämning, julstress, julångest
#1 - Catta

Ja,men se där..Det där är lite hur jag känner för jul..

Svar: Precis. Man känner igen sig.
Per-Anders

#2 - Beate

Kan inte låta bli att skratta här. Är ju inte så juligt lagt och har sett många barn skrika och gråta vid självaste åsynen av jultomten. Så det ligger nå't i den filmen!

Svar: Ja, filmen är lite småkul.
Per-Anders

#3 - Lotta

hahaha...fattar inte vad alla får allt ifrån som man kan hitta på YouTube.

Önskar dig en trevlig söndag
så här i slutet på året :-)

Svar: Tack detsamma!
Per-Anders