Tänk att få bli kränkt av tysk skvallerpress



I förra veckan läste jag i flera tidningar att tyska skvallertidningar fått betala 3,5 miljoner kronor för deras kränkande artiklar om prinsessan Madelene. 3,5 miljoner! För de pengarna kan de få kränka mig också. Jag skulle kunna stå ut med rätt mycket skit i media om jag bara fick 3,5 miljoner kronor.

Visserligen fick inte prinsessan Madelene behålla en enda krona av de 3,5 miljonerna utan de skänktes omedelbart bort till välgörande ändamål. Det tycker jag var ädelt gjort, och även jag skulle nog ha skänkt bort åtminstone en del av pengarna. Men en miljon eller två skulle jag nog behålla själv.

Så kom igen nu. Kränk mig! Förnedra mig! Gör vad ni vill, är det bara tillräckligt grovt så stämmer jag er. Som hjälp på traven publicerar jag ovanstående bild. Den är tagen i smyg när jag råkade befinna mig på en plats där jag inte trodde några kameror fanns. Vilket skvaller skulle man kunna fabricera utifrån en sådan bild?


Expressen:
Prinsessan Madeleine får miljoner i skadestånd

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - marina

Om det hjälpte, skulle vi ju kunna kränka varandra och dela på pengarna!! ;)

#2 - Lotta

Hahahaha....och matadoren han rev och han slet "kränk mig", "kränk mig"!

Det där skulle jag me kunna ställa upp på och naturligtvis så skulle välgörenheten få en rejäl slant.

Ska jobba på saken!

Ha en bra dag och tack för dagen skratt :-)

#3 - Beate

Ha, ha, ha!!! Strålande inlägg P-A!!!

#4 - Cina

Ja för tusan... Skulle också kunna ta att bli kränkt för dom pengarna... Även för mkt mindre än det. Har många hål att stoppa dom i så allt skulle minsann inte gå till välgörande ända mål.

#5 - Åsa

VAD gjorde du på månen??? (eller nevadaöknen, beror på hur man ser det......)

#6 - mimmione

jo ont förtal kostar, jag hade nog oxå behållit pengarna men som prinsessa ser det lite illa ut skulle jag tro,