Fototriss: Stopp


I veckans Fototriss är temat Stopp. En stimulerande fotoutmaning tycker jag, och utrustad med min iPhone tillbringade jag några lördagstimmar på jakt efter tänkbara Stopp-objekt. Den här gången fick alltså inte min vanliga kamera spela huvudrollen utan istället blev det iPhone-appen Hipstamatic som blev mitt fotoverktyg. På bilden ovan är det min son som tydligt signalerar budskapet: "Hit men inte längre!"


Med ovanstående bild har jag gjort det enkelt för mig. Finns det egentligen något som tydligare signalerar Stopp än ett trafikljus som lyser rött?


När bensinen tar slut i tanken då blir det stopp på resan. Då får man greppa bensindunken och traska iväg till närmsta bensinstation (som förhoppningsvis inte ligger alltför långt borta).


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Beppan

Elegant lösning på temat!! Bra bilder alla tre, men den mittersta blir favorit! Ett vanligt trafikljus som du fixat till ett konstverk...!

#2 - mamarazzin

Jättefin triss. Tvåan blir favorit. Kreativt.

#3 - Nett

Det var en bra tolkning av fototrissen :)

#4 - Barnens Hjältar

Bra tolkning! Vilka bra bilder du får till med iPhonen, mina blir värdelösa. Det är det enda jag är missnöjd med med min iPhone.

Ha en fin söndag!

#5 - Gärdsmygen

Min favorit är tvåan. Ettan är kul och kanske ska jag utforska min i-phone mer vad gäller fotandet.

#6 - marina

Tänk att ett vanligt enkelt stoppljus kan bli så läckert!!

#7 - Gammelsmurfen

Härlig triss där jag gillar bild tre (bäst). Kanske för att jag sluppit överleva det själv

#8 - Solveig - lifeblog

Så här ska temat tolkas!! Helt perfekt! Ha det gött!

#9 - mimmione

en klockren tolkning av temat

#10 - jacglenphoto

Bensindunke var skoj tycker jag ... har tyvärr råkat ut för det också och just då är det inte så skoj .. bara att börja traska....



Härlig triss du fått ihop.

Ha en kanonvecka.

#11 - Bildgatan

Klara stopp och den sista är inte kul, gäller att hålla koll på bensinmätaren vilket jag inte alltid gjort. =)

#12 - mammakero

Har tog det stopp i alla bilderna! Jag gillar redigeringen av bilderna och mest gillar jag 3an!

Mycket bra triss!

#13 - Madeléne

Snygg triss. Gillar också mittenbilden bäst! Häftig!

#14 - Vita Stunder

Snygg triss och cool redigering!

Min solklara favorit blir din andra bild :)

#15 - The one and only Nettan

Rolig triss. Helt klara stopp. Jag måste säga att bilderna är väldigt fina. Lite förvånad eftersom jag inte själv har kommit till dom moderniteterna som Iphone. / Nettan

#16 - Yvonne

Rolig tolkning! Verkligen stopp.

#17 - Monkan

Visste väl att det skulle vara fler än jag som skulle falla för frestelsen att fota stoppljus :) Snygg redigering som "tar bort" bakgrunden.

#18 - Åsa

Är man i Norrland är det långt till nästan alla bensinmackar..=)

#19 - annsoh



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

#20 - Monica o Jacob

Soppatorsk är ju ingen höjdare, bra triss;-)

#21 - Beate

Stopp, stopp, stopp är det här!!! En toppen triss och jag gillar trean bäst men hoppas förtvivlat att du fick motorstopp nära en storstad med många mackar - men tror nog inte det;-)

#22 - Beate

Svar: Ja, jag vet Per-Anders att det var "Stopp" men med min konstiga hjärna så blir det som det blir;-)

#23 - @Receptomaten

Peppar och trä, det som händer på sista bilden har jag lyckats hålla mig ifrån :) Kul bilder & bra trissat!

#24 - Ingrid

Jätteläckra stoppbilder och stoppljuset är ju för himla fint!

Tack för din kommentar hos mig.

#25 - Elisabeth

Bra triss till kul foton. Ha dé!

#26 - Hans af Ekenstam

Jättebra, den sista fick jag ett gott skratt av :-)

#27 - LissenTo

Speciellt den översta bilden känns riktig "stoppande" :-).

#28 - Leena

Här var det verkligen stopp! Jättefin tolkning.



Och Slovenien kan jag verkligen rekommendera, dock med lite reservation. Naturen är vacker, det är rätt oförstört/icketuristigt, folk är vänliga, maten är god (italieninspirerad) och det är billigt. Men om man är ute efter badsemester så är väl inte Slovenien så bra. Vi stannade några dagar i Piran som är pittoreskt, slitet och äkta. Men stranden är ingen strand egentligen, det är cementbryggor bara. Passade oss bra men inte alla. Sedan finns fina platser som Bled som är en gammal badord, väldigt vacker, och Bohinj, vackert för vandrare. Ljubljana är trevligt och livligt, mycket uteserveringar. Funderar du på att åka dit så berättar jag gärna mer!

#29 - Anni

Vilken skön triss! Jag gillar första bilden bäst, tycker att dina färger förstärker Stoppet så tydligt!

#30 - Jah Hollis

Bra jobbat. Det blev ju en snygg triss.

#31 - Huskatt

3 snygga "stopp", roligt tema!

#32 - banglacissi

Snygga bilder! Och helt klart stopp på allihop! :)

#33 - Lotta

Så fantastiskt roligt och se hur man tolkar sin triss. Med bravur fick du till en sådan härlig triss med dina bilder.

Hoppas du får en fiiiiiiiiiin måndag!

:-)

#34 - Barbro S

Mycket bra triss med variation och färgglädje, speciellt i den första bilden. Även ett tråkigt trafikljus kan blir vackert på bild:).

#35 - Della / Var Dag ett Äventyr

Jättetrevlig triss! Jag gillar verkligen hipstamatic-appen.

#36 - Kerstin

Mera stopp kan det ju inte bli!

Hejar på Dig!

#37 - Tinezza

Det var en bra triss :) Den här gillar jag