Hoppas vi får det bra under 2012



Jag tänker på livet.

Snart har ännu ett år gått till ända och ett nytt är på väg att börja. 2011 blir 2012. Vad finns det egentligen mer att säga om det? Livet går vidare.

Men ändå. Ett årsskifte känns ändå lite som en pånyttfödelse. Ut med det gamla och in med det nya. Känslan av att vi inte har en aning om vad som kommer att hända under 2012 är hisnande. Hur kommer våra liv att se ut om exakt ett år? Hur ser mitt liv ut?

Har jag jobbet kvar? Bor jag fortfarande i Timrå? Är jag överhuvud taget fortfarande vid liv? Just nu pekar det mesta på att svaret är ja på de tre frågorna, men man vet ju aldrig.

Härom dagen handlade samtalet kring köksbordet här hemma om vad som är viktigt i livet. För egen del är mitt livsmål väldigt tydligt: att må bra. Med den målsättningen spelar det ingen roll om en meteorit ramlar ner på mig nästa vecka. När det väl inträffat finns inte så mycket att fundera på. Förhoppningsvis mådde jag bra in i det sista.

Samtidigt är insikten viktig att jag faktiskt har ett stort inflytande över hur mitt liv ska vara. Det inflytandet försöker jag också utnyttja. Att undvika stress, äta och dricka smart samt prata vänligt med mina medmänniskor gör att jag oftast mår bra. Visst, ibland berörs jag av situationer som jag inte råder över. Men på ett eller annat vis brukar dessa också till slut ordna upp sig.

Idag är det nyårsafton och då ska vi fira. Vad vi brukar fira på nyårsaftnar har jag aldrig riktigt förstått, men egentligen spelar det inte så stor roll. Huvudsaken är att vi firar. I morgon kan det vara för sent.

Gott Nytt År!

Jag kan avslöja att bilden ovan är ett montage. Bilden på fyrverkerierna och mig själv har jag tagit vid två olika tillfällen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Selma

Är det sant att det är ett fotomontage?!? ;)



Mycket kan vi påverka och sen gäller det att försöka välja hur vi ska reagera på resten. Lättare sagt än gjort men ändå.



Gott Nytt År!

#2 - Lairama

Gott nytt år!

#3 - Beppan

Tryggt att få veta att bilden är ett montage!



Oavsett vad vi firar ikväll - att det gamla äntligen är slut, att vi får uppleva ett nytt bättre eller vad det nu är - så önskar jag dig en trevlig afton och ett Gott Nytt År!!

#4 - Beate

Kan bara hålla med! Å tur är väl att bilden är ett montage;-)

Ha en trevlig nyårsafton och ett spännande 2012!

#5 - Kerstin

God fortsättning på 2012!

Du har så rätt i det Du skriver!

#6 - Marina

Helt rätt! Lev nu och försök må bra!

Önskar dig en god fortsättning och ett bra 2012!

#7 - AnnaKK

Så sant så att det är de nära och alldagliga tingen som är viktigast här i livet. :-) Och att man dessutom kan påverka dem en hel del själv är ju inte heller pjåkigt. Jag önskar dej ett jättefint 2012!

#8 - Micaela

Var med och tävla i min fototävling om en länk i menyn i två veckor! Tävlingen håller på till den 8/1 och jag väljer ut en vinnare 9/1 eller 10/1.

:)

#9 - KajsaLisa

Må bra är en bra sammanfattning på ett livsmål, för det innehåller ju så mycket. Misstänkte nästan att bilden var ett montage när jag såg den :) Gott Nytt År

#10 - mimmione

tror du inte att vi firar det faktum att vi kan göra nya val i livet, om vi vill och kan, om vi sedan följer upp dom är en annan sak. Men just på nyårsafton är allt möjligt

#11 - Zarah

Ja, jag hoppas att du och din sambo och andra trevliga bloggare, inklusive mig själv... :-) får ett bra år i år! God fortsättning önskar jag dig, med andra ord!