När ångesten kommer krypande



November. Årets tristaste månad. Jag ligger i fosterställning i vardagsrumssoffan och känner ångesten komma krypande inom mig som en lång orm. Ute är det mörkt, regnigt och en isande kyla som bryter ner all kreativitet. Visst, jag vet att det inte är november ännu, men det känns som om det skulle vara november, och då känns det bara... usch.

Vad ska jag göra för att dämpa höstångesten? Funderar på om jag ska klä mig i halloweenförklädnad och gå runt och skrämma grannarna. Men iskylan utomhus avskräcker. Kanske jag istället skulle brista ut i ett frigörande primalterapivrål för på så sätt dämpa ångesten. Hm, en bra ide. Jag sätter mig upp i soffan och ser att sambon tänt en massa ljus runt om i huset. Alla ljusen gör mig varm inombords och jag beslutar mig för att ställa in mitt primalvrål. Istället lägger jag in ett till vedträ i öppenspisen.

Nu känns det bättre.

Bilden ovan visar ett av sambons alla fina ljus.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,
#1 - Beate

Jag känner precis som du - usch, men sambons levande ljus är väldigt vackra. Nu är det 10 plusgrader hos oss i 08 så jag ska inte klaga... än, men om du har läst min blogg från i vintras så kommer dom - alla klagomålen alltså;-)

#2 - Selma

Det är svinnovember för oss alla.

#3 - Mia

haha... ja, november är inget kul! Mörk, dyster, ofta väldigt fuktig... Men om två månader går vi åter mot ljusare tider. Två månader går fort! Håll ut!

#4 - Kerstin

Duktigt! Så skall en slipsten dras!

Det kommer bättre och ljusare tider!

Ha dé!

#5 - Cina

Och jag älskar november! Kravlöst, mörkt och skönt, tända ljus, läsa bok, varma halsduk och nya fina stickade vantar. Alldeles sant!

Tända ljus och en brasa är mysigt!

Hoppas resten av dagen blir bra!