Jag finns - rent fysiskt

Scen 1:
Person A och person B träffas på ICA och A berättar att hans laptop har kraschat. "Blev den angripen av datavirus", frågar B. "Nej, jag tappade den i golvet och den gick sönder rent fysiskt", säger A.

Scen 2:
Person C berättar för person D att det varit störningar i tågtrafiken söder om Stockholm. "Hörde du om det på radion", frågar B. "Nej, jag befann mig på tåget rent fysiskt", säger C.

Scen 3:
Person E var ute på en biltur och råkade krocka med ett träd. E fick åka ambulans till sjukhuset och blev där undersökt av en läkare. "Rent fysiskt är du fullt frisk men jag tror du fått en chock och behöver terapi", säger läkaren.

Scen 4:

Person F berättar för person G att hon hämtat en blankett för att kunna söka bostadsbidrag. "Laddade du ner den från nätet?", frågar G. Nej, jag hämtade en blankett rent fysiskt på Försäkringskassan.


Scen 5:

Person H berättar för person I att han skickat en bild på sin hund till sina släktingar i Danmark. "Skickade du bilden via e-post", frågar I. "Nej, jag skickade den rent fysiskt i ett kuvert med snigelpost, svarar H.


Nu för tiden använder vi ofta uttrycket rent fysiskt som för att förtydliga att någonting egentligen finns på riktigt. Jag har inte så många minnen av att folk sa rent fysiskt för exempelvis 20 år sedan. Ibland känns det som om vi lever i två världar, den ena fysiskt och den andra virtuellt.


Jag vill i sammanhanget förtydliga att jag inte bara finns som en blogg, utan även rent fysiskt.

#1 - Carina

Jag är glad att du finns-rent fysiskt!

Kram Carina

#2 - Lisbeth

Det är jag oxå!

#3 - Elisabeth

Oj har du funnits rent virtuellt sedan 2008.