Med Blondinbella som förebild

Sitter och kollar på Blondinbellas blogg. Isabella Lövengrip, som Blondinbella egentligen heter, har varje vecka över 300 000 besökare på sin blogg vilket gör den till en av Sveriges mest populära. 17-åriga Blondinbella har dessutom tjänat väldigt stora pengar på sitt bloggande. Främst genom att i sina blogginlägg nämna namnen på olika modeprodukter som går hem hos unga tjejer.  

När jag besöker bloggen handlar de senaste inäggen om när Blondinbella var i Italien och där, på ett väldigt fult sätt, blev attackerad av ett gäng killar. Blondinbella är väldigt upprörd och bland läsekretsen pågår en het debatt om hon egentligen har hittat på alltihop bara för att få uppmärksamhet. Jag måste väl säga att hon nog egentligen inte har några skäl att bluffa till sig mer uppmärksamhet än hon redan har. Blondinbella är ju redan både känd och rik.

Jag känner väl att Blondinbellas blogg inte är speciellt mycket för mig ("...finns det en bättre känsla när man har shoppat något riktigt bra? Köpte den rosa varianten av Burberryhalsduken, den är så klassiskt snygg och passar min marinblå skepparkavaj...") Men som fenomen är den intressant. Att i positiva ordalag nämna olika produkter på sin blogg och sedan bli belönad av tillverkarna är egentligen en riktigt smart affärsidé.

Just nu sitter jag och funderar på hur jag skulle kunna använda min blogg lika smart. Jag kan ju berätta här att jag är väldigt nöjd med min nya Volvo  V70 och hoppas att Volvo-företaget belönar mig på något sätt. En rejäl check skulle vara helt OK. Min digitalkamera Canon Poweshot 640 är också väldigt bra. Har tappat den i backen flera gånger så den spruckit men man kan fortfarande ta helt perfekta bilder med den. Hm... vad har jag handlat mer? Jo i fjol köpte jag ett par sandaler på Stadium som fortfarande inte har gått sönder.

Jag tror de produktplacertingarna räcker så länge. Nu återstår bara att  luta sig tillbaka och vänta på att pengarna ska strömma in på mitt konto.
#1 - Lisbeth

hahahaha... ja, kanske man ska göra så :D