Födelsedag

 
60 minus.
 
Många människor med åldersnoja envisas med att ange sin ålder med ett plus efteråt. Låt säga att personen i fråga är 54 år men om någon frågar vederbörande hur gammal denne är så svarar personen 50+.
 
Jag har också åldersnoja men samtidigt realist och inser att åren går, varken man vill det eller inte.
 
Idag fyller jag 59 år men jag väljer att säga att jag är 60 minus. Det är lika bra att vara mentalt förberedd på det som kommer att hända om exakt ett år. Då blir jag 60 på riktigt. 
 
Det känns skrämmande men jag försöker vara stark.
 
Blogg100/55
 
#1 - BP

Stort GRATTIS till 60minus-dagen:-)

Svar: Tack!
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

Vis av "skadan" så kan jag meddela att det inte är så förfärligt/hemskt att bli äldre.
Det är bättre än alternativet, (som det brukar sägas...). I alla fall så länge man är någorlunda frisk.

Svar: Skönt att höra!
Per-Anders

#3 - Jessica Högberg

Äh, sluta noja!

Svar: Ska försöka.
Per-Anders

#4 - Bert

Grattis från en 70-minus-2

Svar: Tack!
Per-Anders