Jag ska köpa vingar åt pengarna

 
Sambon och jag är ute och åker bil. Vi är på väg till shoppingområdet Birsta för att handla. Ett kraftigt surrande ljud hörs från motorutrymmet. 

Jag har noterat det där ljudet ett tag nu, ett ljud som ökar i intensitet varje gång jag vrider på ratten (med andra ord så låter det hela tiden). Jag har hittills försökt dölja ljudet genom att höja volymen på bilstereon men ju längre tiden går, desto mer och högre låter det surrande ljudet. 

"Jag borde nog åka med bilen till en verkstad så de får kolla vart ljudet kommer ifrån", säger jag till sambon. "Men jag gruvar mig för det. Troligen kommer det att innebära en massa utgifter därför att nån viktig och dyr komponent måste repareras, och det har jag inte råd med". 

Innan sambon hinner säga något fortsätter jag: "fast man kan ju hoppas att bilreparatören kommer att säga att det här är ett enkelt fel, och att det räcker med handpåläggning samt att han läser en vers ur Bibeln eller nåt för att åtgärda felet".

"Har du någonsin varit med om något sådant?", undrar sambon. 

"Eh, nä...", svarar jag.
 
"Nej, just det. Du har nog inget annat val än att förbereda dig på att ett antal tusenlappar får vingar", säger sambon.
 
Förhoppningsvis rätas frågetecknen ut senare under veckan.
 
Bilden har jag tagit alldeles själv.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Pengar, vingar, ekonomi
#1 - anneli.esseus

Man ska aldrig vara för säker. Nån gång ska bli den första!
Och tack för din fina kommentar om bilderna!

Svar: Med facit i hand blev det inte så dyrt som jag befarade.
Per-Anders

#2 - BP

Ooops! Å du kan inte ens skylla på Red Bull;-)
Hoppas du inte blir alldeles för fattig!
Bilden är suverän, å den har ju också vingar;-)

Svar: Styrservoolja ger mig vingar.
Per-Anders

#3 - Åke

Micke han skulle köpa vingar för sina pengar han... Snygg bild :) Var det något enkelt... kanske...

Svar: Som tur var det ganska enkelt åtgärdat. Det räckte med att fylla på olja till servostyrningen så försvann ljudet.
Per-Anders