Ett hårt regn föll

Förra veckan regnade det rejält. Mest regnade det i torsdags och då regnade det så hårt att regndropparna formligen studsade mot marken. Bilden tog jag utanför entrén till huset där jag arbetar. 
 
För övrigt kan jag berätta att gårdagens bilproblem nu är löst. Och det blev inte så dyrt som jag hade befarat. Missljudet från motorutrymmet berodde på att det var oljebrist i styrservon och efter att jag fyllt på olja upphörde missljudet. 180 kronor kostade oljeflaskan som kommer att räcka till fler påfyllningar. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Regn, regndroppar, höst
#1 - Kenneth

vad skönt när en bilåtgärd inte blir dyrare än så
:)

Svar: Ja, jätteskönt i plånboken.
Per-Anders

#2 - BP

Nästan så att jag börjar gilla regn när jag tittar på din bild;-)
Å 180 kronor är ju verkligen överkomligt för att få en frisk bil igen!

Svar: 180 kronor är bättre än 5000.
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Tur att du kom undan billigt med bilen. Snyggt fångat vatten på bilden. Händer det igen så testa att fota under ett entretak eller liknande, då får du en riktig effekt av att det regnar, eftersom vattnet som rinner från taket förstärker det.

Svar: Så var det i det här fallet. Det är ett tak över där jag tog bilden.
Per-Anders

#4 - Veiken

Jisses, vilken bra bild. Något gott utav ett skyfall!
Inte dumt att kunna fixa bilen så "billigt"

Svar: Jag blev jätteglad att jag kommer billigt undan.
Per-Anders

#5 - Micke

Jo..en fröjd att komma undan lite billigare än man förväntar sig när det gäller bilar..rena julafton ju :)

Nu får du ha en skön helg.

Svar: Jajemän. En skön helg ska det bli.
Per-Anders