Finns det pollen i Österrike?



Just nu känner jag av den årliga pollenallergin och det kliar intensivt i ögonen och i näsan. Om jag hade en flaskborste skulle jag köra upp i näsan för att klia mig med. Så känns det i alla fall.

Det är samma visa varje försommar och jag blir lika överraskad varje gång. Ungefär som vinterns första halka innan man hunnit byta till vinterdäck. Det kommer på något vis så plötsligt ...

Nyss tvättade jag ögonen med tvål och vatten, men istället började det att svida rejält i ögonen. Nu sitter jag här i soffan med en filt omkring mig och blundar. Usch!

Någon kanske undrar varför jag inte tar medicin mot besvären. Ja, medicinbehandling mot pollenallergi måste ju påbörjas i god tid innan pollenperioden börjar, och jag hade ju som sagt inte tänk mig några pollenbesvär i år. Och nu när jag ändå känner att det börjar klia, så är det ju för sent.

Så frågan jag ställer mig just nu är om det finns pollen i Österrike. Jag ska nämligen åka dit i morgon (söndag). Tillsammans med min kollega ska jag göra ett arbetsrelaterat besök på en av företagets industrier som ligger några mil utanför Salzburg. Det ska bli intressant och kul.

Förutsatt att det inte finns några pollen där förståss.

Bilden ovan visar en av våra bilar dekorerad med pollen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Kerstin

Pollenperioden är nog över i Österrike!

Sök hjälp för Din allergi redan i år så blir Du kanske besvärsfri till nästa vår!?

Jag har egen erfarenhet av allergi (även pollen)!

Ha en fin resa:))

#2 - Selma

Förmodlingen andra pollen, förhoppningsvis av en sort du inte är allergisk mot. Fast visst kan det väl hjälpa med medicin även efter att säsongen dragit igång?

#3 - Mia

Besvärligt för er som inte kan njuta av vår och försommaren som vi andra. Jag undrar också om du använder dig av de mediciner som finns?

#4 - Em

Jobbigt! Om det finns pollen där eller ej, vet jag inte, men antagligen..

#5 - Beate

Stackarn, inte roligt. Nej, pollen slipper du nog därnere, deras sommar har kommit mycket längra än vår. Men det finns ju faktiskt receptfri nässpray att köpa på apoteket.



PS. Hoppas på några roliga inlägg från Salzburg med omnejd. DS

#6 - mimmione

säkert ligger de massor av veckor före oss rent årstidsmässigt och då borde ju all pollen vara som bortblåst eller tänke jag fel?

#7 - Per-Anders

Sitter på hotellrummet i Gmunden och just nu är pollen det minsta problemet. Ute spöregnar och åskar det.

#8 - Lotta

Alltid är det något, men det är klart regn är nog bättre än pollen om man nu är reagera med kli och annat.

Hoppas du har en trevlig tripp!

:-)