Ska äventyret sluta innan det hunnit börja?

 
För typ ett halvår sedan bestämde sambon och jag oss för att resa till Florida. Företaget jag jobbar hos äger nämligen två villor i den amerikanska solskensstaten och det var då, i början av april, som jag fick beskedet att jag fått ja på min ansökan att hyra ett av husen en vecka. 
 
Vi blev naturligtvis jätteglada och efter det har vi roddat med en rad olika förberedelser. Vi har letat det mest prisvärda flyget (det blev Norwegian), vi har bokat en veckas hyrbil (det blev en Chevrolet Impala därför att jag tycker att om man hyr bil i USA ska det fanimej vara en amerikanare, ingen Toyota eller KIA), vi har bokat en natt på motell (av logistiska skäl) och dessutom har jag köpt en karta över Nordamerika till min GPS-navigator. 
 
Fast framför allt har vi under flera månader sett fram emot en spännande resupplevelse utöver det vanliga. Jag har ju aldrig tidigare varit i USA så allt från bilkörning till att kolla på delfiner är upplevelser jag sett fram emot mycket. 
 
För att inte tala om bad och sol varma utomhustemperaturer. 
 
Grejen är att det är imorgon eftermiddag vi ska kliva ombord på flyget på Arlanda.
 
Just nu sitter jag framför TVn och kollar på SVTs extrainsatta sändningar om Matthew, monsterorkanen som under dagen tagit sikte på Florida. Frågan vi ställer oss här hemma är: kommer vi att kunna flyga till Florida? Borde vi överhuvudtaget resa till Florida? 
 
Fortsättning följer.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Matthew, Florida, semester
#1 - Anna-Lena

Oj. Otur! Hoppas ni kommer iväg. Och att allt blir så toppen som ni har föreställt er.

Svar: De första dagarna har varit riktigt toppen.
Per-Anders

#2 - Mia

Ops, vilket dilemma. Ja, ni kan bara avvakta och lyssna på rapporter som kommer. Handla klokt, trots allt är livet viktigare än resa om det verkar bli alltför osäkert.

Om ni kommer iväg önskar jag er en riktigt härlig resa.

Svar: Lyckligtvis kom vi iväg.
Per-Anders

#3 - BP

F****n också skulle jag säga. Flygen är ju inställda och inga plan får lyfta/landa. Tycker verkligen otroligt synd om er. Om det är en tröst, vilket det troligen inte är, så räcker en vecka i Florida inte långt. Inte två vekor heller för den delen. För staten är betydigt större än man kan tro...

Hoppas ändå att ni kommer iväg.

Svar: Efter ett par dagar här så inser vi att en vecka är lite. Men vi får försöka göra det bästa möjliga av den tid vi är här.
Per-Anders

#4 - ina

Vilken otur, hoppas det inte blir som befaras utan att ni kommer iväg.

Svar: Jodå, vi kom iväg. Och allt gick bra.
Per-Anders