Passiv gymträning



Jag befinner mig i Piteå på några dagars reportageresa för personaltidningen. Blanda annat var kollegan och jag på ett gym och kollade in anställda i företaget som gymade (hälsoprojekt). Jag hade (nästan) aldrig varit inne i ett gym tidigare. Storögt kollade jag in alla träningsmaskiner, rikligt utrustade med en massa digital teknik. 
 
Det fanns även möjlighet att se på TV medans man tränade. Effektivt så det förslår.
 
Jag tog inga bilder inne i gymet, förutom ett antal jobbrelaterade bilder. Istället tog jag en bild på några dockor i ett glasskåp i frukostmatsalen på hotellet. Det set ut som om dockorna gör sig redo för ett pass i gymet.
 
Blogg100/61
#1 - BP

Vi har ett SATS ungefär mitt i Täby Centrum. Där gympar/trampar/lyftar folk framför alla besökare av centrumet för att titta in. Så, jag har sett maskinerna och människorna som är korkat nog att utsätta sig för alla blickar. Å dt betalar dom dyra pengar för också - dom som tränar alltså.

Då föredrar jag verkligen dina kultiga dockor som säkert har några år på nacken...

Svar: Det där verkar vara ett gym för dem som är exhibitionistiskt lagda.
Per-Anders

#2 - Mia

Gym är kul!

Jag kan inte påstå att jag är en flitig bessökare där, men när jag varit borta därifrån länge och gör ett nytt pass funderar jag alltid över varför det inte händer oftare. Trots att all tid är fri tid numer, så "hinner jag inte" eller rättare sagt, det blir bortprioriterat många gånger. Den här veckan är det bortprioriterat pga kraftig förkylning... hälsoskäl, alltså... Men jag kommer åter. Dagtid är helt perfekt, inte så många där då, några pensionärer och någon enstaka... arbetslös, ledig dag eller kanske skiftarbete vad vet jag.

Svar: Jo, jag borde nog gå och gympa jag också. Har egentligen inte tänkt så mycket på att den möjligheten finns. Fast om man är förkyld så bör man nog hålla uppe.
Per-Anders