Oron breder ut sig i världen: Borås, Egypten, Timrå!

 
Vad är det egentligen som händer i Sverige och i världen? Under den gångna veckan har sabotage utförts mot två TV-master i södra Sverige, flygtrafikens kommunikationssystem slogs ut för några timmar och likaså SJs biljettbokningssystem.
 
Till det kan vi lägga det egyptiska passagerarplanet som som störtade i Medelhavet, vilket med största sannolikhet orsakades av någon form av attentat. 
 
Och idag ytterligare en i raden av mystiska händelser, vilken inträffade här i Timrå: min postlåda föll ner från stolpen.
 
Frågan många ställer sig är om det finns ett samband eller är det bara en serie enskilda händelser, som av en slump inträffade just denna vecka. Handlar det om en samlad attack mot Sverige från främmande makt eller är det någon form av inhemsk terror vi tvingas bevittna? 
 
Eller är det ett iscensatt stresstest för att kolla hur olika samhällsfunktioner hanterar olika krissituationer?
 
När det gäller min egen postlåda var det i morse jag upptäckte att den ramlat ner från den trästolpe jag skruvat fast den på. Visserligen ramlade postlådan ner även för några månader sedan vilket då berodde på att den blivt påkörd av snöröjningen. Den gången satte jag tillbaka postlådan med hjälp av vävtape som jag lindade runt stolpen. 
 
Det kan alltså handla om att den provisoriska lagningen gått sönder vilket medförde att postlådan ramlade ner igen. 
 
Men det går naturligtvis inte att utesluta ett det var ett attentat utfört av främmande makt.
 
Blogg100/59
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om terrorism, politik, blogg100, timrå
#1 - kalebass

Det läskigaste är väl vilken påverkan det fick, och att ingen instans visste vad som hänt under flera timmar! Snacka om sårbart samhälle!
Ps. du får sätta larm på lådan... eller sätta ut en säpovakt bakom stolpen i bakgrunden...

Svar: Undrar om det finns så smala Säpovakter.
Per-Anders

#2 - Anonym

Vi är ju alliansfria, så varför ängslas?
Spakolna, (lugn, lugn) brukade Jeltsin säga

Svar: Om Jeltsin uppmanade till lugn fanns väl extra mycket skäl till oro.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

JA,man undrar. När jag skulle ta cykeln till affären idag, så upptäckte jag att framhjulet satt alldeles löst. Och ändå står den i källaren i hyreshuset... som alltså låses på nätterna.

Svar: Se där. Ytterligare en märklig händelse att lägga till listan.
Per-Anders

#4 - Rolf

Hahah,Sverige förfaller nog av sig själv utan någon hjälp utifrån.Kanske masterna är stagade med silvertejp precis som din postlåda.

Svar: Silvertape kan vara bra till mycket, dock inte att hålla upp TV-master med.
Per-Anders

#5 - Bert

Egentligen är det nog så att det var din postlåda som främmande makt varit ute efter hela tiden. De visste bara inte i vilken mast den satt.

Så nu blir det lugnt!

Svar: Jag har således gjort en insats för rikets säkerhet.
Per-Anders