Mjöd godast på öl-mässan



Igår var jag på öl- och whiskeyfestivalen här i Sundsvall. Innan jag gick dit funderade jag på taktiken; "nu gäller det att dricka med förstånd så att man inte blir alltför berusad". 
 
Idag kan jag konstatera att alkoholen inte var något större problem, jag kände mig inte speciellt snurrig när jag åkte därifrån. 
 
Däremot känner jag mig lite konstig i magen, nästan illamående. Blandningen av en massa olika ölsorter (var och en i en dos på typ 10 cl), samt en whiskey, blev antagligen en chock för magen. 
 
Och det var ju inte vilka ölsorter som helst. Många utställare kom från olika lokala mikrobryggerier och erbjöd kärleksfullt bryggda och smaksatta ölsorter - allt från smultronöl och ljusa lager till mörk stout. Allt blandat i min stackars mage. 
 
Nåväl. Been there, done that. Trevligaste överraskningen tyckte jag var mjöd. Utställaren ifråga erbjöd flera olika sorters mjöd från den ryska producenten Medovarus och godast (jag provade flera av dem) tyckte jag var Mjöd Amber. Den innehöll bland annat sirap, oregano och johannseört. 
 
Blogg100/83
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, öl, vin, mjöd, sundsvall, timrå
#1 - BP

Ja, ja man ska inte blanda - inte ens öl verkar det som. Hoppas du njöt mera på mässan än vad du gjorde idag. En helt klar dagen efter.

Å mjöd - nej usch, vilka sötsliskiga ingredienser.

Svar: Totalmängden blev inte mer än ett par vanliga öl. Däremot blev blandningen för stor.
Per-Anders