Kramgoa kossor

 
För ett par veckor sedan var jag på jobbresa. Vilhelmina tur och retur med bil. Kollegan och jag tog vägen över Ramsele och Dorotea. I Ramsele blev vi så fascinerade av ett gäng höglandskor vid sidan av vägen så vi blev tvugna att stanna och titta på dem. Och fota. 
 
Jag tycker de är jättefina med sina långa pälsar. Skulle vilja gå fram och krama dem.
 
 
Blogg100/61
 
#1 - Anna-Lena

Höglandskor? Intressant! Jag kände inte till dem så mycket, så jag var tvungen att googla. Fick inte fram om de anses som "vilda" eller om de är tama. Jag menar, om de är tama så skulle du ju ha kunnat gå fram till dem för att kramas....

Svar: Jag tror de är ganska tama. De befann sig i en inhängnad och var så långt in i hagen att jag inte hade någon lust att gå dit. Nånting säger mig att bonden inte skulle ha uppskattat det.
Per-Anders

#2 - Mia

Dom är säkert tama... om de är så kramvänliga vet jag inte. Ungdjuren jag mötte för några dagar sedan på en geocachingtur hade nog velat kramas, det var jag som backade... -:)

Svar: Fast de ser kramgoa ut.
Per-Anders