I städartagen

 
Det var ju ett fantastiskt väder i helgen. Sommarvärme, solsken och inte speciellt blåsigt. Jag har njutigt hejdlöst. Suttit på altanen och inte gjort mycket annat är bara - suttit där.
 
Jo, jag har faktiskt gjort något annat. Som jag berättade i ett tidigare inlägg så städade jag garaget i lördags. Det var då jag fick sällskap av en humla. 
 
Vårt garage har en tendens att bli uppsamlinspelats för en massa skräp av olika slag, som jag varje försommar städar bort och åker på återvinningen med. Garaget blir en sorts förstadie till sopåtervinningen. Undrar varför jag inte åker och slänger skräpet direkt. Gissar att det har att göra med att det är för kallt på vintern för att jag ska får lust att göra det. 
 
Nåväl. Bilden ovan är en selfie jag tog när jag var i städartagen.
 
Blogg100/67
#1 - Mia

Det verkar finnas plats till litet av varje i det garaget!

Svar: Ja, numera sedan jag städat. Innan var det trångt.
Per-Anders

#2 - BP

Bra gjort där! Nu får iaf cykeln plats i garaget;-)

Svar: Förhoppningsvis.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Bravo! Här behövs också rensas. I förrådet. Det tänkte jag redan förra sommaren. Eller om det var förrförra.
(Var får man tag på en osynlig selfiepinne)?

Svar: Den kallas fördröjd utlösare.
Per-Anders

#4 - Ulla Maria

Rätt tråkigt att göra och otroligt skönt när det är gjort. Helt plötsligt finns det så mycket plats och man kan känna sig nöjd och fast besluten att aldrig mer samla på sig en massa saker man inte behöver. Den föresatsen kan jag i alla fall hålla någon vecka. :)

Svar: Att städa är tråkigt men skönt när det är gjort.
Per-Anders