Att vårda sitt personliga varumärke

 
Varumärke. 
 
Det handlar om att nånting är till salu. En produkt. Och för att det ska gå lättare att sälja denna produkt måste man ge den ett säljande namn. Sedan måste man också göra så att de tänkta kunderna förknippar produktnamnet (och själva produkten) med någonting positivt.
 
Det kallas varumärkesarbete. Om man utför det arbetet på ett bra sätt ökar försäljningen.
 
Det pratas ibland också om personligt varumärke.
 
Då handlar det om någon som är till salu. En person. Och för att det ska gå lättare att sälja denna person måste hen ha ett säljande namn. Man måste också göra så att de tänkta kunderna förknippar personens namn med någonting positivt. 
 
Det kallas för att vårda sitt personliga varumärke. Exempelvis genom att skriva säljande Facebookinlägg. 
 
Och så finns motsatsen, nämligen hur man kan försämra bilden av sig själv genom att posta korkade och ogenomtänkta Facebookinlägg. Många verkar dock inte inse det. De bara fortsätter att skriva sina inlägg med enbart versaler, delar bilder med Carpe diem-soluppgångar samt torgför sina resultat från diverse Facebookspel.
 
På det här korta klippet förklarar Fredde från Solsidan lite närmare hur man kan göra reklam för sig själv på Facebook.
 
Blogg100/72
 
#1 - BP

FB har jag aldrig varit med i och tänker inte börja nu heller.

Å bilden du lägger upp här - eloge för redigeringen i PS. Proffsigt! "Å oavsett om du har röda ögon eller inte måste du har klippt dig nyligen, slängt på en Puma tröja och - pang booom - du ser genast 10 år yngre ut:-)

Svar: Jo, jag var nyklippt när jag tog bilden på mig själv (jag tog den för nån månad sedan). Och ja, jag har en Pumatröja på mig.
Per-Anders