Till Finland för en Neil Young-upplevelse

 
Om inte Neil Young kommer till Timrå så får väl Timrå komma till Neil Young. Typ.
 
Strax före jul bloggade jag om att Neil Young kommer till Dalhalla i sommar. Jag ville åka dit men sambon tvekade. Innan vi riktigt hann fundera klart blev biljetterna slutsålda. Jag blev jättebesviken.
 
Efter det har jag inte varit mig riktigt lik.
 
Jag har dragit mig undan, inte pratat lika mycket som vanligt och ofta blivit stående och stirrat ut genom vardagsrumsfönstret. Sakta har det gått upp för sambon hur viktig Neil Young är för mig.
 
"Du vill väldigt gärna gå på konsert med Neil Young, va?", sa sambon härom dagen.
 
"Typ, sa jag".
 
Och eftersom sambon är en väldigt förstående sambo så kände hon att hon ville stötta mig i denna svåra situation. 
 
"Vi skulle kunna titta på Neil Youngs turnéplan för övriga Europa", sa sambon. "Kanske finns det biljetter kvar i någon annan stad".
 
Och faktiskt. Bland Neil Youngs övriga spelplatser fanns biljetter kvar på ett flertal ställen, bland annat Belfast, London och Helsingfors. 
 
"Belfast låter spännande. Säkert bra röj med nordirländska protestanter och katoliker i samma rockpublik", sa jag.
 
"Fast jag föreslår nog ändå Helsingfors. Det är lite kortare avstånd dit", sa sambon.
 
Så nu är allt klappat och klart. Biljetter till Hartwall Arena i Helsingfors är bokade, likaså färjeturen och hotellboendet. 
 
Keep on Rockin in the free World!
 
Blogg100/2
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om neil young, musik, dalhalla, #blogg100, blogg100
#1 - Mia

Niel Young honom skulle jag gärna också uppleva live! Men avstår...

Svar: Om jag är på rätt humör så skriver jag ett blogginlägg efter att jag varit på konserten.
Per-Anders

#2 - Mia

Jag skrev en kommentar, vet inte vart den tog vägen. Har för mig att man ser dem direkt hos dig... Jag ser den inte... ;-)

Neil Young skulle jag gilla att uppleva live... men jag avstår. Ni får lyssna för oss alla som inte har biljett!

Svar: Ibland markeras vissa kommentarer som spam och publiceras först när jag svarar på dem. Vet inte varför.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Helsingfors är en trevlig stad att turista i. Jag tycker att ni gjorde ett bra val. Inte bara avståndsmässigt. hoppas ni har bokat hotell en extra dag.
Det kommer säkert att bli en bra konsert också!

Svar: Vi ska vara där från lördag till måndag. Ska bli kul att bekanta sig med Helsingfors. Jag har hittills aldrig varit där.
Per-Anders