Pyjamas? Nej tack!

 
Lördag. Sen frukost. Klockan är närmare 12 och vi sitter vid köksbordet och äter mackor med pålägg, kokta ägg samt filmjölk och flingor. Sambon bläddrar i en Cellbeskatalog.
 
"Ska jag skicka efter en pyjamas åt dig?", säger hon.
 
"Pyjamas..?", säger jag. "Finns det verkligen män som fortfarande sover i pyjamas? Jag skulle omöjligt kunna sova med kläder på. Herregud! Jag skulle antagligen inte kunna sova överhuvudtaget. Nä, jag vill inte ha någon pyjamas."
 
"Bra! Skojade bara. Jag vill inte att du ska ha nån pyjamas heller", säger sambon.
 
 
Blogg100/12
Läs även andra bloggares åsikter om postorder, blogg100, pyjamas
#1 - Mia

Visst är det skönast att sova utan pyjamas...

Svar: Så är det.
Per-Anders

#2 - BP

Hahaha! Pyjamas är ju totala sexdödare. Men vad är Cellbeskatalogen????? Aldri hört talas om...

Svar: Inte..? Trodde det var alla kvinnors husorgan.
Per-Anders