Neil Young har minskat närvaron på Spotify

 
För övrigt är jag lite nedstämd. Anledningen är att Neil Young inte längre finns på Spotify. Jo, han finns på Spotify men bara med ett begränsat antal låtar - och bland dessa finns ingen av Neil Youngs höjdarlåtar. 
 
Tidigare har samtliga Neil Youngs samtliga låtar varit tillgängliga på Spotify men helt plötsligt försvann merparten. Gissningsvis därför att Neil Youngs skivbolag (eller han själv) tyckte att den ekonomiska ersättningen var för låg. 
 
Oavsett anledningen är det synd, tycker jag. Jag hade gjort en playlist med mina Neil Youngfavoritet (den var lång) som jag spelade när jag lagade mat (Neil Young funkar väldigt bra som matlagningsmusik). Jag saknar den. 
 
Nämnda playlist hade också varit bra att haft till hands som uppvärmning inför konserten jag ska på i början av juli. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om neil young, blogg100, musik, spotify
#1 - BP

Vi är också Neil Young fans och har sett många konserter live. Så jag förstår att du är besviken. Samtidigt förstår jag honom/skivbolaget om ersättningen är en spottstyver.

Svar: Jag kan också ha förståelse för det.
Per-Anders

#2 - Mia

Kanske en Neil Young-cd kunde passa dig!?

Svar: Jodå, jag har flera sådana. Men min Spotifylista var mer komplett och lättanvänd.
Per-Anders