Pollenattacken är här

 
Pollen.
 
Förr om åren mådde jag väldigt dåligt av pollen. Under pollensäsongen varje försommar kliade det i ögonen, rann det ur näsan och gick det tungt att andas. 
 
Under senare år har jag inte haft samma problem. 
 
Det här året har jag under nån vecka noterat att det det lagt sig ett skikt av pollen över olika typer av ytor i mitt närområde; på biltak, på marken och på vårt altanbord. Men jag har samtidigt noterat att jag inte kännt några besvär, utan stolt deklarerat på jobbet att "mina pollenbesvär, dom har växt bort dom".
 
Men så idag, vid typ tvåtiden på eftermiddagen, kom attacken. Helt plötsligt började det klia intensivt i ögonen, min näsa började rinna och jag fick svårt att andas. 
 
Jag hade sett fram emot att sitta och softa på altanen men av det blev intet. Istället blev jag sittande inomhus och fick vänta till allergichocken gick över. 
 
Fast jag har tänkt på det det där. Kommer verkligen pollen från typ björkar, gräs och tallar? Handlar det egentligen inte om Chemtrails? Alltså - att pollen släpps ut från jetplan. 
 
Kan det vara så att det är myndigheterna, eller kanske till och med en okänd ond världsregering, som släpper ut pollen över oss människor för att det viset kuva oss och göra oss till lydiga slavar? Varför förtigs den teorin i media?
 
Atchoo!
 
Bilden har jag tagit idag på pollen som lagt sig på min bil.
 
Blogg100/91
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, chemtrails, pollen, allergi
#1 - Camilla

Jag tror på okänd ond världsregering, eller universumkung, jag. Absolut!

Svar: Skönt att höra.
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

Dags att tvätta bilen, eller hoppas på ett kraftigt störtregn.
Själv har jag haft turen av att inte reagera på pollen. Men många i min omgivning gör det. Var det mindre vanligt förr?

Svar: Vet inte. Svårt att avgöra.
Per-Anders

#3 - Mia

Det kanske helt enkelt är Donald Trumph!? Mycket skit brukar ju sprida sig från USA till oss... :-)

Svar: Precis. Han har nog ett finger med i spelet.
Per-Anders