Min konstiga näsa

 
Min näsa ackumulerar dofter. 
 
Härom dagen var några tekniker på besök på jobbet och skruvade på ventilationssystemet (tror jag). De gick in genom en järndörr från korridoren och en konstig lukt kom från utrymmet där de höll till. Min lekmannaanalys var att det luktade bränt från nån motor eller nåt.
 
Det konstiga var att jag fortsatte att känna den där lukten i näsan resten av dagen. Hela eftermiddagen på jobbet kände jag lukten, och hela kvällen hemma. 
 
Det kanske satte sig i kläderna, säger nån. Nej, jag tror inte det. Lukten satte sig i näsan. 
 
Samma sak har jag ibland upplevt när det gäller typ blommor och mat. Och whiskey. Doften sitter liksom kvar i näsan - vartän jag kommer. 
 
Är det mentalt eller har jag en magisk näsa?
 
Blogg100/97
#1 - Mia

Den magiska näsan finns tydligen i Timrå! :-)

Vissa obehagliga dofter har jag upplevt ibland har följt med mig...

Svar: Intressant att veta vad sånt beror på.
Per-Anders

#2 - BP

Både och skulle jag säga;-)

Svar: Troligen nåt sånt, ja.
Per-Anders