Bilfunderingar

Idag hade jag min bil på verkstad. Man bytte ett hjullager och framrutan. Som en extra sevice för kunder som bytte ruta erbjöd verkstaden fri lånebil, vilket jag tackade ja till. Det var väldigt praktiskt för mig som använder bil väldigt mycket i jobbet. 
 
Lånebilen var en sprillans ny Volvo V60. Själv har jag en tio år gammal Volvo V70 som jag ibland leker med tanken på att byta ut mot en nyare Volvo. Därför tyckte jag det var kul att få möjlighet att köra en nyare bil idag men blev emellertid lite besviken. Det var ju samma körkänsla i den nya V60n som i min gamla V70.
 
Nu har jag definitivt bestämt mig: jag behåller min Volvo V70 från 2006.
 
Bilden har lånat från Flickr och föreställer en Volvo V60. Klicka på bilden för att se den förstorad.
 
Blogg100/95
#1 - Ulla Maria

Då jag själv numera inte behöver bil så ofta, är ointresserad av att bygga mitt varumärke med hjälp av bilmodell och är sammanboende med en man som hellre mekar och håller i trim än köper nytt klarar vi oss bra med Skodan från -01 och sambons entusiastfordon.

Svar: Låter som ett bra koncept.
Per-Anders

#2 - Mia

Ska man byta ska det förstås vara till något som känns "bättre" eller mer anpasssat efter ens behov. Motorn på bilar håller ju väldigt länge nu för tiden.

Svar: Även karossen håller länge.
Per-Anders