Semester

 
Jag har semester. En behaglig känsla. Det känns fullständigt underbart att släppa jobbets alla plikter; att ständigt sträva efter att hinna med, att ständigt hålla hjärnan i toppform, att ständigt hantera människors viljor och känslor. 
 
Nu kan jag istället sträcka ut mig i soffan hemma i vardagsrummet, blunda och låta tankarna ohämmat virvla runt i hjärnan - utan krav på att de ska landa i någon genomtänkt analys.
 
Igår kom jag på att politikerveckan i Almedalen pågår för fullt. Vanligtvis brukar jag försöka hänga med lite i vad som händer där men i år har jag fullständigt missat detta. Orkar inte heller uppdatera mig om eventuella utspel eller mediaanalyser. Almedalsveckan handlar ju inte om något annat än mediarepresentanters, politikers, och näringslivsföreträdares skådande i varandras navlar. Det kan jag vara utan.
 
Nu väntar några veckors planlös återhämtning, lite resande och... ja, typ inte mycket mer. Det upplägget känns bara väldigt bra. 
 
Bilden tog jag ute på havet under helgens trip till Helsingfors.  
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Semester, sommar, Almedalen, politik, arbetsliv
#1 - Fyrtiotaggare.com

Ha det så underbart och hoppas ni har semester samtidigt. Ang Almedalen så håller jag fullständigt med dig.

Svar: Jodå, vi har tajmat in våra semestrar med varandra.
Per-Anders

#2 - BP

Du har snabbt kommit in i semesterlunken. Helt rätt! Almedalen är ett stort gäsp - varje år samma sak = ett gott sömnpiller med andra ord.

Njut av din semester i det fina vädret!

Svar: Jag njuter för fullt!
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Önskar dig en vilosam semester.

Svar: Tack. Jag kan meddela att min semester varit just vilsam. Jag gläder mig därvid. :)
Per-Anders

#4 - Micke

Almedalen där ja...nä...det släppte jag innan jag ens insett att det börjat.
Orka liksom....ha de jäkligt gott nu :)

Svar: Ja precis. Orka.
Per-Anders