Fototriss: väder

 
Veckans tema hos Fototriss på Instagram är väder. Jag har lagt upp tre bilder som jag alla tagit under vår weekendtripp till Helsingfors (för att gå på konsert med Neil Young. Den första dagen vi var där sprang vi rakt in i den pågående Helsinki Pride, ett evenemang som hade rejält tur med vädret. Stämningen på Senatstorget var verkligen uppsluppen och munter.
 
 
På kvällen byttes det strålande sommarvädret ut mot en intensiv regnskur och jag passade på att fota ytterligare en väderbild.
 
 
På vägen tillbaka över havet gjorde sambon några Titanic-moves på Silja Serenades övre däck. Där var det rejält blåsigt.
#1 - BP

Vilken tajming att hamna mitt i Pride festivalen i Helsingfors. Dubbelsuccé i grannlandet alltså, då jag läste att du gillade konserten också. Jättekul!

Svar: Ja, det var riktigt trevligt.
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

Hon har ju skådespelartalanger, sambon...

Svar: Jajemän!
Per-Anders

#3 - Fyrtiotaggare.com

Åh tack för tips om fototriss på insta :) Vad härligt det ser ut på bilden med din sambo!

Svar: Insta är kul!
Per-Anders