Mera Strindberg

 
Nyligen gjorde jag en liten sammanställning av några av den nyligen återuppståndne August Strindbergs visdomsord på Twitter. Här kommer ytterligare några:  

 

Många människor men ändå brist på mänsklighet på jorden idag.

 

På 1800-talet räddade samtal med prästen äktenskap. På 1900-talet var det terapi. På 2000-talet är det kodlåset till mobilen.

 

Kom ihåg att billigt toapapper är som meditation, det får dig att komma i kontakt med ditt inre jag.

 

Enbart svaga män ogillar starka kvinnor.

 

Du behöver inte vara galen för att vara min vän. Jag lär upp dig.

 

Kärlek är att skapa ett "vi" utan att förstöra ett "jag".

 

Om idioter hatar dig utan någon anledning, är det din plikt att ge dom minst en anledning.

 

Enda anledning till att jag inte vill dö igen, är oron över att Petra Mede ska leda någon jävla hyllninssgala över mig.

 

Vissa röker, andra dricker och somliga blir kära, det är ändå bara olika sätt att dö på.

 

Slösa inte bort dina ord på dom som enbart förtjänar din tystnad.

 

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.

 

Ännu mera Strindbergcitat kommer framöver.

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om august strindberg, twitter
#1 - BP

Dom är ju såååååååå himla roliga och bra dessutom. Vilken fyndig kille:-)
Väntar otåligt på fler citat:-)

Svar: Ja, Strindbergs Twittervariant är cool. Det skulle vara intressant att veta vem som står bakom.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Kul, fyndigt, dräpande och tänkvärt. Han får verkligen till det, säger mycket med få ord. Ser fram emot fler citat i samma stil.

Svar: Kommer snart.
Per-Anders

#3 - Mia

Vissa visdomsord gillar jag mer ä andra, t.ex de två sista i ditt inlägg här. Tänk om man kunde leva så, då skulle många onödiga diskussioner inte uppstå.

Kul och tänkvärd läsning!

Svar: Ja han är fyndig, Strindberg.
Per-Anders

#4 - kalebass

Håller med denne "Strindberg" fullkomligt !

Svar: Han är cool.
Per-Anders