Hälsosamt och stärkande i fjällstugan

 
Imorgon åker vi till fjällen. Vi har hyrt en stuga i Funäsdalenkrokarna och ska njuta några dagar av frisk fjälluft och kompromisslös avkoppling. Igår tog sambon och jag beslutet att inte ta med några skidor. Vistelsen i fjällstugan ska inte präglas av några måsten - som exempelvis skidåkning. Vem har sagt att man måste åka skidor bara för att man åker till fjälls på vintern?
 
Med på resan följer diverse barn (som samtliga med olika hastighet närmar sig 30-strecket) med tillhörande pojk- och flickvänner. Dessa rosenkindade kids har meddelat att de tänker åka skidor. Sambon och jag, däremot, tänker sitta i stugan och äta god mat och surfa på våra iPads. 
 
Möjligen ger vi oss ut på någon promenad om vädret är lämpligt.
 
Fast en av dagarna tänker vi ge oss ut på äventyr. Då ska vi åka över gränsen till Norge och marknaden i Røros som pågår den här veckan. Vi var där för ett par år sedan och insåg att det var en trevlig tillställning.
 
Bilden är från 2013 när vi var till Røros marknad förra gången.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om røros, fjällsemester, semester
#1 - Bert

Smaken är olika. Jag tycker Röros marknad ser hemsk ut. Rörig. Minst sagt. Och utan ro.
;-)

Svar: Fast ibland kan det vara kul att hänga med en massa glada norrmän.
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

oj så mysigt, jag skulle vilja åka hela fornbonderesan!
njut med ipadsen=))

Svar: Förra gången vi var på Röros marknad såg vi invigningsparaden med alla forbönder och deras hästar och slädar. Det var en häftig syn.
Per-Anders

#3 - BP

Varför riskera att bryta olika kroppsdelar när det gott och väl räcker med After Ski;-) Njut av soffan och marknaden!

Svar: Det ska jag göra.
Per-Anders

#4 - Ulla Maria

Låter som en härlig vecka utan några måsten. Precis i min smak. Det ska va gott o leva...
Ha det fint!

Svar: Håller med.
Per-Anders

#5 - Anna-Lena

Får önska en trevlig semester!
Själv skulle jag absolut ta med längdskidorna. Skulle nog använda dem varje dag... utom en dag när jag skulle besöka Röros marknad. Har aldrig varit där, och någon gång ska vara den första.

Svar: Om du får möjlighet nån gång så åk gärna dit.
Per-Anders

#6 - Jessica Högberg

Kan tänka mej det, säkert häftigt att åka med oxå

Svar: Ja, säkert en ovanlig upplevelse.
Per-Anders