Här tog det stopp



Den här bilden tog jag tidigare idag på gatan där jag bor. Bilen på bilden har stått där i diket i ett antal veckor, sedan typ påskhelgen tror jag. Sambon har både mailat och ringt polisen men fått till svar att hon ska meddela kommunen. Det är tydligen kommunens ansvar att forsla bort övergivna bilar. Polisen don't do övergivna bilar, sa personen som sambon pratade med hos polisen.
 
Nähä..?
 
Det är lite då och då jag noterat bilar övergivna på konstiga platser som har ett plåvitt plastband märkt "polisen" fastsatt i backspegeln. Som en markering att polisen varit där och kollat läget. Gör inte polisen sånt längre?
 
Jag kollade upp bilnumret på nätet där det stod att bilen är avställd. Däremot stod inget angivet att den är stulen.
 
Övergivna bilar brukar ha en tendens att efter ett tag bli föremål för skadegörelse. Sönderslagna rutor och bortmonterade däck, typ. Gissar att det bara är en tidsfråga innan nåt sånt inträffar på bilen i diket på bilden.
 
Blogg100/46
 
 
 
#1 - Ulla Maria

Ibland kan en bil stå ett bra tag när sedan första rutan eller något annat har slagits sönder brukar det inte dröja länge innan bilen är sönderslagen med besked.

Svar: Så brukar det vara. Det är en av anledningarna till att jag skulle vilja att nån tar hand om bilen på vår gata.
Per-Anders

#2 - BP

Håller med Ulla Maria. Minns att en bil hade övergivits på en av våra besöksparkeringar i området. Det tog minst tre månader tills HSB, kommunen och polisen kom överens om vem som skulle ta hand om eländet...

Svar: Under det tiden har mycket kunnat hända.
Per-Anders

#3 - kalebass

Vi minns väl Fingal Olssons " Det är inte mitt bord". Det verkar vara mycket nu för tiden som inte är någons bord...

Svar: Precis så känns det.
Per-Anders

#4 - Micke

Ja du, tar ju inte många dagar innan övergivna bilar slaktas helt....tänker på miljöaspekten där.

Men så kan det va.

Ha en fin kväll.

Svar: Konstigt också att ägaren inte verkar intresserad av sin bil.
Per-Anders