Gigantiska maskiner


Idag har jag varit i Gällivare. Så här långt norrut har jag aldrig varit förut. Skälet till vistelsen var ett studiebesök tillsammans med en grupp kollegor på Aitikhuvan. 

Besöket var jättespännande. Jag gillar gigantiska maskiner och i Aitikgruvan nästan vimlade det av såna. 

På bilden står jag i skopan till en enorm grävmaskin som tagits ur drift av åldersskäl. 

Nu sitter jag på nattåget på väg hem. 
  
Blogg100/36

#1 - Anna-Lena

Oj, vad du får resa i ditt jobb. Och oj, vilken stor maskin.

Svar: Jajamän!
Per-Anders

#2 - BP

Coolt! Där har jag också varit åt jobbets vägnar - fast jag befann mig under jorden - i gruvan alltså. Å precis som du ställde vi upp hela gänget i skopan. Så himla roligt och imponerande. Man känner sig aningen liten där måste jag säga...

Svar: Vi var också längst ner i dagbrottet.
Per-Anders

#3 - Camilla

Stora maskiner är coolt, otroligt hur de kan fungera med rörelse ... en stor byggnad är en sak, men en maskin liksom ...

Svar: Jag håller med.
Per-Anders

#4 - Ulla Maria

Superläcker bild med den lilla figuren, patinerade jättemaskinen, bearbetade marken, skogsbrynet och som pricken över i den dramatiska himlen.

Svar: Jag har lagt på lite HDR-effekt i bilden.
Per-Anders

#5 - Rolf

Såg du Steve me Lloyden?

Svar: Nej, bara Olle med Toyotan.
Per-Anders

#6 - kalebass

Ganska så skrämmande också...

Svar: Fast mest cool. Jag skulle inte haft något emot att provköra den.
Per-Anders