Fototriss: skyltar

 
Fotoutmaningen Fototriss har ju flyttat över från webben till Instagram. Jag har postat en bild på mitt Instagramkonto men för skojs skull visar jag den även här på bloggen. Veckans tema är skyltar och min bild visar en skylt i grannbyn Fagervik. Jag gissar att skylten försöker säga att man ska visa försiktighet mot äldre gångtrafikanter på vägen. 
 
Under veckan lägger jag upp fler bilder på temat på Instagram
 
Blogg100/40
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100
#1 - Anna-Lena

Det är alltså i Fagervik som man ska akta sig för äldre med hatt och käpp :)
Jag saknar fototrissen :(

Svar: Fast Fototriss finns ju kvar - på Instagram.
Per-Anders

#2 - BP

Det är himla synd att trissen inte finns längre. Tycker dock att det är kul att du visar den här roliga skylten även på bloggen. Roligt att dubblera är det, eler hur!!!?

Svar: Som sagt, Fototriss finns visst - fast inte på bloggen.
Per-Anders

#3 - Rolf

Faktiskt en rolig skylt.

Svar: Ja, den är skojig.
Per-Anders

#4 - kalebass

Precis som jag känner mig för tillfället. Böjd...
Väl förankrad tycks det, eller vad är det som sticker fram..?

Svar: Skylten sitter fast i en järnbalk som i sin tur ligger på kanten till infarten till en villa.
Per-Anders

#5 - irene

aha, hädanefter ska jag definitivt passa mig för fotografer i Fagervik. Risken finns att man fastnar själv på fotot också.

Svar: Man vet aldrig när en kamera dyker upp.
Per-Anders