En åsna lite i hatten

 
Sambon och jag var på mässa idag. Leva & bo, hette den. Mycket inredning och hudvård, och sånt. Kanske inte en så jättespänannde mässa men på ett ställe i mässområdet kunde man i alla fall köpa kolbullar med lingonsylt. Det är alltid gott.
 
Utanför entren var det ponnyridning för barn. Förutom minponnys kunde barnen även rida på små miniåsnor. De var verkligen små, men jättefina. Jag kände att jag ville fota och de små åsnorna posade snällt. Julius och Mattis, hette de (jag frågade en av funktionärerna). De hade hattar på sig med hål för öronen. På bilden ovan ser vi Mattis. 
 
Blogg100/55
#1 - Trollet

Ha ha, så söt! ♡

Svar: Ja, den är jättesöt.
Per-Anders

#2 - Lanclin

Åsnor är så galet söta :) Jag blir alltid livrädd när de börjar låta bara, ha ha!

Svar: Den här åsnan var ganska liten och inte alls så skräckinjagande.
Per-Anders

#3 - Anna-Lena

Jättegullig. Jag har bara sett en enda åsna. På rätt så lång håll. Inte så här nära.

Svar: Jag tror det här var en av mina första åsnor.
Per-Anders

#4 - BP

Blicken Mattis ger sig säger mera än 1 000 ord;-)

Svar: "Stör mig inte i maten", kanske han tänkte.
Per-Anders